Toiletskilte har den helt lavpraktiske funktion at opdele toiletter i henholdsvis en dame- og en herreafdeling. Nu har firmaet Axosoft lanceret en kampagne, der gør op med den almindelige opfattelse af kvinden på skiltet.

Det traditionelle kvindesymbol bærer, ifølge Axosoft, ikke en trekantet kjole, som man kan ane ved at se på konturerne af figuren. I stedet viser kampagnen #ItWasNeverADress, at silhuetten rent faktisk dækker over en superheltekappe.

Formålet med kampagnen #ItWasNeverADress er at udfordre den stereotypiske måde at tænke køn på.

Se de smukke, uredigerede billeder: Kvinder står frem, som naturen har skabt dem

»Det var aldrig en kjole. Det handler om at udfordre fordommene og opfattelsen omkring kvinder i teknologi, og istedet tilbyde folk sandheden,« siger Tania Katan fra Axosoft til Phoenix Business Journal.

Med budskabet vil Axosoft hylde kvinder, der er pionerer og som viser, at der findes kvindelige superhelte over alt.

»Gennem historiefortælling, ved at opbygge fællesskaber, innovation og kreative overraskelser, vil #ItWasNeverADress skabe nødvendige samtaler, klare budskaber og billeder fra hele verden, der hylder ALLE kvinder. Når vi ser kvinder på anderledes... Så ser vi på verden anderledes!«