Det nyeste kapitel i historien om Spider-Man har i denne weekend haft premiere i de amerikanske og canadiske biografer.

Og 'Spider-Man: Across the Spider-Verse' har klaret sig særdeles godt i biograferne på den anden side af Atlanten.

Filmen, der er opfølgeren til den Oscar-vindende 'Spider-Man: Into the Spider Verse', har nemlig slået sin forgænger med længder i åbningsweekenden.

Opfølgeren, 'Spider-Man: Across the Spider-Verse', har solgt billetter for 120 millioner amerikanske dollar i dens første weekend i biograferne.

Til sammenligning solgte den første af filmene kun for 35,5 millioner dollar i åbningsweekenden.

Til gengæld blev 'Into the Spider-Verse' taget godt imod af publikum, og filmen endte med at vinde en Oscar for bedste animationsfilm.

Det er formentlig derfor, toeren har klaret sig så godt. Det fortæller David A. Gross, der driver filmkonsulentfirmaet Franchise Entertainment Research, til filmmediet Variety.

»'Spider-Verse' tog en vellidt superhelt, gav historiefortællingen en original visuel stil og stemme og skabte en unik oplevelse,« fortæller han til mediet.

Filmen har indtaget pladsen som den film med den næstbedste indtjening på åbningsweekenden i år kun overgået af 'Super Mario Bros. The Movie'.

Samtidig indtager filmen en tredjeplads på listen over de 'Spider-Man'-film, der har haft de bedste åbningsweekender.