Se nogle af de bedste og værste reklamer fra årets Super Bowl.

Super Bowl reklamerne er nærmest ligeså vigtige som selve Super Bowl. Hvert år skaber reklamerne debat, for der er nogle, der er uhyre vellykkede, og ja, nogle, der er knap så vellykkede.

Under årets Super Bowl kostede et reklamespot 4 millioner dollars, det vil sige knap 22 millioner kroner, for 30 sekunder. Men når knap 100 millioner amerikanske seere over følger med, kan de høje engangsbeløb sagtens betale sig.

For der er altså ikke tale om småpenge, og hvis firmaerne gør deres arbejde godt nok, huskes deres reklamer år efter år, mens de dårlige reklamer går i glemmebogen efter få sekunder.

I 2012 fulgte amerikanske medier "reklamebowl" ganske tæt. Blandt andet havde businessavisen Wall Street Journal sat hele syv kommentarer til at blogge om tv-reklamerne efterhånden, som de blev afviklet på skærmen.

Her er nogle af de bedste og værste reklamer fra årets Super Bowl.

DE BEDSTE

DE VÆRSTE