Samsung har i den grad forsøgt at kickstarte wearables-markedet - på bare halvandet år har koreanerne lanceret imponerende seks forskellige smart-ure. Men under årets keynote på World Mobile Congress blev smart-ure ikke nævnt med et pip, og det er der en god grund til. Ifølge en artikel i Wall Street Journal, vil Samsung nemlig holde pause og samle kræfter inden de lancerer nye wearables.

»Vi har introduceret flere enheder end nogen anden. Det er tid til en pause,« siger vicedirektør Young-hee Lee fra Samsung til avisen.

Læs også: Forbrugerne dumper smart-ure

Lee tilføjer, at de stadig arbejder på nye modeller internt, og at det næste produkt skal kunne mere af det hele.

»Vi vil have et mere perfekt produkt,« siger han til avisen.

Samsung udsendte sit første smart-ur, Galaxy Gear, i september 2013. Siden da har Samsung nærmest oversvømmet markedet med modeller; Gear 2, Gear 2 Neo, Gear Fit, Gear Live og senest Gear S, der samtidig fungerer som telefon.

Læs anmeldelsen af Samsung Galaxy Gear S

Trods den ihærdige indsats, er det ikke lykkes at gøre smart-ure til en succes. Ifølge tal fra analysefirmaet Canalys blev der solgt mindre end en million smart-ure i 2014 på verdensplan. På trods af, at også LG, Motorola og en række andre producenter har været med på bølgen.

Apple lancerer sit smart-ur Apple Watch ved et arrangement den 9. marts. Det er lovet i handelen i april måned - også i visse europæiske lande.

Du kan læse mere om ny teknologi i magasinet iNPUT,  der er 100 procent gratis til tablets og smartphones.

Her til iOS og her til Android.