Det var egentlig en simpel ide.

Udlod en lækker gave, lad dine fans svare på et let spørgsmål. Voila.

Så nemt gik det bare ikke for Simon Kjær, da han onsdag ville fejre, at han havde rundet 150.000 følgere på Twitter.

Det fik den danske Fenerbahce-spiller til at lave en lille konkurrence på det sociale medie.

»Fantastisk. 150.000 følgere. Jeg vil give en signeret Fenerbahce-trøje væk. Sådan vinder man: Retweet det her og skriv ’farve og mærke’ på de støvler, jeg havde på mod Galatasaray,« lød det fra Simon Kjær på Twitter.

Godt så.

Meeeeeeen… det gik til at begynde med ikke helt efter planen. Mange af Simon Kjærs fans havde ikke helt forstået ’reglerne’ – som man kan se her:

De skrev simpelthen ’farve og mærke’ for at deltage i konkurrencen. Og ikke den faktiske farve eller det faktiske mærke på støvlen.

Siden måtte Simon Kjær komme med en opklarende vejledning i, hvordan brugerne skulle deltage i konkurrencen.

»Og jeg mener som ’Rød Nike’ – bare et eksempel. Vinderen bliver offentliggjort på fredag. Nu skal fokus rettes mod kampen i morgen,« skrev den danske landsholdsanfører kort efter på Twitter.

Og så gik det faktisk meget bedre.

Mange brugere fik hurtigt slettet deres oprindelig bud og i stedet skrevet deres svar på den helt rigtige måde. Hvilket kan se på Simon Kjærs tidslinje.

»I er virkelig gode til det her. Mange har den rigtige farve og mærke :-). Jeg trækker vinderen på fredag. Tak for opbakningen,« skriver Simon Kjær også.

Fenerbahce møder torsdag FC Zorya Luhansk i Europa League-gruppespillet. Det er første Europa League siden det famøse kvælertag fra Zlatan Ibrahimovic på danskeren - læs her, hvorfor svenskeren ikke kan straffes.