Brøndby præsenterer tirsdag det, som de på vestegnen selv kalder det bedste regnskab siden 2007.

For de blå-gule er der dog stadig tale om et minus på bundlinjen for 2015s første ni måneder, som regnskabet dækker. Underskuddet er på 1,1 millioner kroner.

Hvilket omvendt er meget bedre end facit for samme periode sidste år, hvor bundlinjen var anderledes rødglødende med et minus på 139,7 millioner kroner.

Brøndby-direktør Jesper Jørgensen remser årsagerne til fremgangen op således.

»Vi er tilfredse med, at vi fortsætter vores fremgang i store dele af vores kerneforretning. Vores sponsorindtægter er i årets første ni måneder steget med 27,3 %, ligesom vores entré- og tv-indtægter er steget med 16,7 %. Når vi ser på vores samlede forretning i årets første ni måneder, så løfter vi nettoomsætningen med hele 10 %, mens vi samtidig formår at reducere vores omkostninger,« siger Jesper Jørgensen.

Han tror derfor på et bedre resultat for hele året end forventet – selv om det stadig vil betyde røde tal:

»På denne baggrund opjusterer vi forventningerne til årets resultat for 2015 til et underskud i niveauet 14 - 19 mio. kr. før skat, hvor det før lød på et minus mellem 15 og 25 mio. kr.« siger Jesper Jørgensen.

Brøndby påpeger, at omsætningen i de første ni måneder af året har været på 104,7 millioner kroner. Og  klubben anfører, at hives det lukkede Food&Mind ud af tallene, vil der i stedet for en omsætningsfremgang på 10% være en fremgang på 20%.

Jesper Jørgensen siger:

»Resultatet viser, at de tiltag og justeringer, vi løbende har foretaget de sidste par år for at aktivere og engagere os med vores samarbejdspartnere, sponsorer og nationale fanbase, har den ønskede effekt på vores forretning,« siger han.

Brøndby har haft et transferoverskud på 15,8 millioner kroner i årets første ni måneder.