Vi befinder os i The Badlands, et post-apokalyptisk og feudalt samfund af hårdtarbejdende undersåtter og selvbestaltede plantagebaroner. Her, under den varme Mississippi-sol, udspiller sig der et konstant magtspil mellem regionens syv ledere. Quinn (Marton Csokas) sidder trygt på produktionen af opium, mens ærkefjenden The Widow (Emily Beecham), hvis jord grænser op til hans, har kontrollen over olien. Begge er omgivet af en mindre hær af trofaste håndlangere, der ikke er sene til at trække blankvåben og slå ihjel for deres herre i en slags stiliseret japansk bushido møder det vilde vest-kultur.

Into the Badlands lægger imponerende selvsikkert ud. Sunny (Daniel Wu) er en Clipper, en slags glorificeret lejesoldat, der tager sig af dag til dag-udfordringerne med sin barons opiumleverancer. Da vi møder ham første gang, sender han en håndfuld banditter til tælling i en elegant koreograferet to minutter lang kampsportssekvens, der lægger sig besnærede tæt op af nyklassikere som Crouching Tiger Hidden Dragon og Kill Bill. Som en disciplineret samurai hugger, hakker, brækker og banker han sine modstandere til lirekassemænd, da de nægter at slippe taget om en kasse, de har tilranet sig i et landevejsrøveri. Tv-landskabet har aldrig tidligere lagt ryg til et så veltilrettelagt og overbevisende spektakel.

Læs også: Kom bag om kameraet på ny X-Files-serie

Ud af kassen dukker en forskræmt teenager (Aramis Knight), der viser sig at være en del af et nærmest sagnomspundet samfund i bjergene kaldet Azra – og selvom Sunny i første omgang trækker knægten med tilbage til Quinns plantage og indruller ham i stedets ubarmhjertige Clipper-skole, fornemmer han, at der er mere til den unge mand end først antaget. Der farer nemlig en djævel op i drengen, da han angribes af skolens mobber, noget der resulterer i et vilddyr med hidtil usete kampsports evner.

Alfred Gough og Miles Millars seks afsnit lange kampsportsserie er inspireret af den gamle fortælling Rejsen mod Vest, et klassisk kinesisk værk om den rejsende munk Xuán Zàng, der må ud på en lang rejse og gennem mange prøvelser for at hente en række hellige skifter hos Buddha. Lige netop den historie er ikke til at finde i fortællingen, men det østerlandske islæt, de actiontunge sekvenser og den slet skjulte skelen til 70'ernes David Carradine-cowboyfilm er stadig med til at skabe en helt særlig atmosfære.

Læs resten af anmeldelsen her.

Vil du løbende have nyheder fra streaming-fronten, så giv Stream et Like på Facebook.