Telekoncernen TDC øgede i andet kvartal omsætningen svagt, mens resultatet var uændret. Selskabet glæder sig over god kundetilgang.

Telekoncernen TDC øgede i andet kvartal sin omsætning med knap to procent til i alt 11,6 milliarder kroner. Det skyldes blandt andet en stigning i det samlede kundetal på næsten 12 procent til 15,7 millioner kunder.

Resultatet før afskrivninger faldt 0,7 procent til 3,2 milliarder kroner. Dette tilskriver TDC øget priskonkurrence på mobilmarkedet i Schweiz, højere omkostninger til at skaffe nye mobilkunder i Danmark, opstart af nye selskaber, samt det forhold, at påsken i 2006 lå i andet kvartal.

Periodens resultat før særlige poster og dagsværdireguleringer faldt knap 59 procent til 561 millioner kroner på grund af selskabets nye kapitalstruktur.

- Vi fortsætter vores betydelige kundevækst på baggrund af en målrettet positionering inden for vækstområderne mobil- og bredbåndstjenester, siger koncernchef Henning Dyremose, TDC.

/ritzau/