MIDTFYN, HIPHOP: OUTLANDISH, Rytmescenen
Jeg står på en pumpende strandbar i Mombasa, Kenya. Pludselig strømmer de skønne toner af »Aisha« imod mig. Det er 35 grader, men alligevel får jeg kuldegysninger. Over sangen og over glæden ved, at Outlandish endelig bliver hørt i udlandet.

  • SAYBIA: Trøstesløst mudder
  • RANDI LAUBEK: Sangperler for svin
  • GOOD CHARLOTTE: Godt så, Charlotte
  • THE RASMUS: Rasmus Klump
  • Mesterskab i tyrebold

    Desværre var det »bare« Khaleds originale raï-klassiker dengang, men i går fik jeg samme følelse på Midtfyn - omgivet af søde dufte fra naturlig rygeurt i næseborene. Og det er ikke kun mig. Folket elsker trioen med de arabiske, mellemamerikanske og nordafrikanske aner. I sidste weekend trak de 15.000 i Roskilde og i går 3.000 i Ringe, og gennembruddet ser ud til nu - langt om længe, at være på vej godt hjulpet af MTV Europe.

    Outlandish' studiearbejde med de etniske ørehængere er tæt på sublimt. Live fungerer de med beats fra en DJ, god energi og fine harmonier. De har tæt på den perfekte sammensætning med tunge Waqas, lette Lenny og stjernen Isam, der kan slå over i soul, så man rystes.

    Selvom det var tidlig eftermiddag havde jeg dog gerne hørt lidt mere gang i den og knap så mange ballader. Det var ligesom lidt for tilbagelænet, og efter to så gennemførte albums burde det ikke være nødvendigt at give »Guantanamo« to gange.

    Desuden forstår jeg (stadig) ikke helt, hvad Creative på gæsterap gør godt for. Og drop så alle de afbrydelser med ævl og gejl, eller som Rockredaktøren kaldte det: Afbrudt samleje!

    Jeg vil nøjes med at sige det med den samme »Dansevise«-sample, som Brøndby-drengene selv brugte på scenen - »kom igen, kom igen, min elskede ven«.