Änglamark og X-tra er to af de mærker, som Coop håber, at danskerne vil købe flere af de kommende år. Egne mærker er vejen frem, mener informationsdirektør.

Egne mærker, de såkaldte private labels, skal stå noget af distancen for Coop i en tid, hvor finanskrisen påvirker forbrugerne, så meget de vælger discount.

Informationsdirektør i Coop, Jens Juul Nielsen, mener, at forbrugerne er påvirket af finanskrisens medieomtale, som han kalder "ekstrem negativ." Den lave forbrugertillid vil føre forbrugerne i tre retninger, mener Juul Nielsen.

- De vil købe mere discount, flere egne mærker og flere tilbudsvarer, siger han.

Netop egne mærker får en mere fremtrædende position i Coop, der har mange egen mærker blandt andet: Coop, der ligner de kendte mærker, men er 15 procent billigere, da der ikke bruges penge på markedsføring, lavprisserien X-tra samt det miljøvenlige Änglamark.

Ud over egne mærker skal Fakta-kæden også hive penge hjem til Coop i den kommende tid.



/ritzau/