Netmedier vinder fortsat frem på annoncemarkedet, viser nye tal for 2007.

Netmedierne står for en stadig større del af det samlede annoncemarked. Med en samlet omsætning på 2,5 milliarder kroner i 2007 har der været tale om en vækst på 39 procent, viser nye tal fra Foreningen af Dansk Internetmedier, FDIM.

Alene på området for bannerannoncer var der tale om en vækst på 67 procent. Markedet for søgeordsannoncering steg med 50 procent.

- En samlet omsætning på 2,5 milliarder kroner viser, at nettet nu er blevet fast inventar på alle virksomheders mediaplaner, siger Christian Peytz, formand for FDIM.

I 2006 overhalede netmedierne magasinerne i omsætningsstørrelse for annoncering. FDIM forventer, at nettet i 2007 er kommet op på siden af tv. Hvis man ser på prognoserne for 2008 vil netmedierne være meget tæt på at nå avisernes annonceomsætning.

/ritzau/