Pelle Hvenegaard kan ånde lettet op - hans store satsning ser ud til at blive et hit.

Tv-værten Pelle Hvenegaard satsede alt, da han fik idéen til den gratis reklame-app "Addies", hvor konceptet er simpelt: Se en reklame fra eksempelvis Rasmus Seebach, svar på spørgsmål om hvad du lige har set og vind præmier.

Dermed får annoncørerne set deres reklamer, og som modydelse kan brugerne vinde præmier. "Addies" er gået så godt, at den professionelle investor Christoffer Witt Qvist nu er gået ind i projektet.

»Jeg har troet på det her og satset alt. Jeg har sagt mit job og sikre indkomst op, og min opsparing er snart væk. Det er ikke sådan, at jeg har været ved at skulle gå fra hus og hjem, men det er dejligt, at vi nu kan få lavet en forretning ud af det,« siger Pelle Hvenegaard til HER&NU.

LÆS OGSÅ: Lisbeth Østergaard bliver ny vært på TV3

Efter en tre måneder lang testperiode gik quiz-app’en i luften den 21. februar, og allerede nu kan man mønstre små 160.000 visninger af reklamefilm, mens vinderne har vundet præmier, der spænder fra 50 kroner til Rasmus Seebachs merchandisebutik, en rejse til Dubai og fladskærmsfjernsyn.

»Jeg er jo ikke forretningsmand, det må jeg bare sande. Jeg får idéer og tænker kreativt, og det er ikke så godt, når der skal laves bogføring, så det er rigtig fedt at få en fyr som Christoffer med. Det er jo den ultimative anerkendelse af ens idé, når der nu er en professionel pengemand, der ser muligheder i projektet og vil lege med.«

»Jeg er også mega dårlig til forhandlinger og synes bare, det er fantastisk, hvis nogen vil være med, og så kommer jeg nærmest til at give det gratis væk,« griner Pelle Hvenegaard.

LÆS OGSÅ: Returnerede Hemsworths pung: Fik sit livs overraskelse

"Addies" har samarbejdet med brands som Toyota, Tivoli, Uffe Holm, Apollo Rejser og altså Rasmus Seebach, som er den seneste, der har valgt at satse på Pelle Hvenegaards app. Det geniale, ifølge Pelle Hvenegaard, er, at brugerne rent faktisk sidder og følger med i reklamerne, da de kan vinde præmier uden risiko.

»Det er jo uhørt, at folk har set så mange reklamefilm. Vi kender alle det med at zappe væk, eller at man bliver skide irriteret, hvis man ikke kan skippe væk efter fire-fem sekunder, men vi har fået det til at gå op i en højere enhed.«

LÆS OGSÅ: Se traileren: Er det næste års Oscar-vinder?

Næste mål er at få spredt app’en uden for landets grænser.

»Det ultimative mål er at komme ud til hele verden og på sigt at kunne leve af denne app,« siger Pelle Hvenegaard.

Artiklen er oprindeligt bragt i HER&NU.