Mange har sikkert oplevet at modtage sin telefonregning og fundet, at beløbet, der skal betales, er lige lovligt højt. Den følelse kan en amerikansk mobilkunde med garanti også genkende, efter han forleden ringede sit mobilselskab op på, for at få oplyst sin saldo.

Den automatiske svarer kunne nemlig meddele, at kunden skyldte lidt over to millioner dollars, svarende omtrent 13 millioner danske kroner.

Ken Slusher fra staten Oregon i USA, oprettede sidste år et abonnement hos det amerikanske mobilselskab Verizon, og købte samtidig to mobiltelefoner. Det skriver WSBTV.

Abonnementet blev opsagt efter blot én måned, efter Ken Slusher oplevede store uoverensstemmelser på sin første opkrævning.

Den første regning burde, ifølge Ken Slusher, have været på 120 dollars, men han blev i stedet opkrævet 698. Differencen på 451 dollars, svarende til godt 3000 danske kroner, var derfor nok til at få Ken Slusher til at finde en anden mobilleverandør.

Men så let skulle det ikke gå. For umiddelbart efter at Ken Slusher havde opsagt sit abonnement, begyndte han at modtage adskillige meddelelser fra inkassofirmaer, der påstod han skyldte mobilselskabet penge. Nogle af inkasso opkrævningerne var på beløb over 10.000 kroner.

I adskillige måneder har Ken Slusher og hans kæreste været i kontakt med mobilselskabet kundeservice, som anerkendte, at der var tale om en fejl. Men eftersom opkrævningerne fortsatte, besluttede den uheldige mobilkunde sig forleden for at ringe til mobilselskabets hotline, for at få et overblik over den gæld, selskabet fortsat mente han skyldte dem.

To millioner dollars, svarende til omkring 13 millioner danske kroner, lød svaret på.

Kort tid inden havde Ken Slusher skrevet under på købsaftalen på et nyt hus, og han blev derfor ekstra urolig, og chokket var derfor ekstra stort for ham.

»Hvis ikke der kommer orden i den her sag inden 24 timer, så er jeg overbevist om, at jeg mister huset,« fortalte Ken Slusher tirsdag til den lokale TV-station KPTV.

Samme aften tog mobilselskabet Verizon selv bladet fra munden, og kommenterede på den opsigtsvækkende sag.

»Vi har undskyldt overfor en af vores kunder, for en programmeringsfejl i vores automatiske svarsystem. Fejlen førte til, at han fik en forkert besked om, at han havde ubetalte regninger for to millioner dollars. Vi er i gang med at rette op på fejlen, og har løst problemet til vores kundens tilfredshed,« udtalte en talsmand fra Verizon ifølge KPTV.

Eftergølgende har Ken Slusher på Facebook bekræftet, at der endelig er kommet styr på sagen, men at han absolut ikke ønsker, at anbefale mobilselskabet Verizon til hverken venner eller fjender.