Sådan spørger Ole Wessel, chef for projektet High:Five, der har formidlet kontakten mellem kendis-kokken Claus Meyer og den mand, som i 2009 blev idømt seks års fængsel for drabsforsøg på Marlene Duus.
Den dømte er i dag under udslusning og har fået en plads som bagerlærling i Meyers bageri – Marlene Duus er 50 pct. invalid.
LÆS OGSÅ: Ekspert: Derfor bliver forbrydere løsladt før tid
Det forhold har siden mandag sat gang i en ophedet diskussion af både strafniveau i Danmark og det sociale arbejde, som sættes ind under udslusningen af dømte:
Er det i orden, når Claus Meyer ansætter en drabsforsøg-dømt – eller fortjener ’den slags’ ikke en ny chance? Selv om de har udstået deres straf, må de så ikke komme videre, før ofrets sår er lægt?
Bliver bedre menneskerHos High:Five har Ole Wessel siden 2006 været med til at skaffe job til hundredvis af dømte kriminelle som Marlene Duus’ overfaldsmand. Næsten ni ud af 10 fastholdes i arbejde og er ikke faldet tilbage i kriminalitet, viser projektets seneste tal fra 2010 og 2011.
LÆS OGSÅ: Hetz mod Meyer kan give flere ofre
Han er ikke i tvivl: Indsatsen forebygger ny kriminalitet, og selv om han til fulde forstår Marlene Duus’ vrede og frustration, mener han, at den nuværende kurs er korrekt.
– Hvis man ikke i fængslet og efter fængslet assisterer personen med at blive afklaret omkring sin fortid – dybest set blive et bedre menneske – og komme på benene igen, så tager man ikke hensyn til de ofre, der måtte komme. Hele øvelsen må gå på, at det er bedre mennesker, der kommer ud, end dem, der kommer ind, siger Ole Wessel.
Synes du, det er rimeligt, at gerningsmænd bag grove voldsforbrydelser bliver prøveløsladt efter få års fængsel?
Deltag i debatten under artiklen























Det tandløse samfund
Af: Nikolaj Svendsen, Tirsdag den 28. februar 2012, 12:35
Gode indlæg. Vi lever faktisk i et tandløst samfund, uden overordnet regulering, hvor alle kan gøre næsten hvad de vil. Vold straffes nærmest ikke, det er en normalitet, og man ønsker ikke via hårde straffe at konfrontere de mange forskellige bandemiljører. De er nærmest fredet, med mindre der evt. sker et drab, så sker det lidt. Senest blev en helt uskyldig ung mand slagtet af 8 voldsmænd. Intet nyt i sagen. Nej vi kan lige så godt lukke rovdyrene fra zoo ud, de er måske mindre farlige end de voldsmænd, der går frit omkring i vores samfund, og ikke tøver med at slagte eller tilintetgøre dem der kommer dem på tværs. Ingen politikere deltager i debatten. De ønsker at læggge låg over enhver debat. Det er klart at kun en politistat kan effektivt fjerne farlige voldsmænd helt, men den vattede holdning der hersker nu overfor grov vold er totalt latterlig og meningsløs. I et ordentligt samfund opfører alle sig nogenlunde anstændigt, og de der skejer ud skal selvfølgelig have en kontant og hård men retfærdig straf. Og voldsofrene. Ja enkelte indslag i tv-aviser hist og pist, andet bliver det ikke til. Gode hensigtserklæringer fra totalt uengagerede politikere. Hvem vil gøre noget for at ændre tingenes tilstand. Det var et tema for BTs redaktion.
Anarkistiske tendenser
Af: Steffensen, Mandag den 27. februar 2012, 20:48
Hjemmerøverier er i dag hverdagskost, tricktyverier forekommer alle steder i landet, og gaderøverier i små og store byer forekommer mange gange dagligt. Er det et politisk emne? Nej, overhovedet ikke. Det er nok ikke så slemt som det lyder, og ofrene er enten naive eller kommer selvforskyldt i problemer. Oveni i dette skal lægges et stort antal professionelle indbrudstyve, skattesvindlere og bilister der enten kører bil uden eller med frakendt kørekort, eller i spirituspåvirket eller narkotiseret tilstand. Folk, ja mere end 100,000 mennesker årligt, udsættes for identitetstiýveri. Det er virkelighedens Danmark. Ingen af medierne tager emnet (kriminalitet og lovløshed) alvorligt. Det er jo kun højreorienterede politikere som kræver lov og orden. Situationen er kritisk. SÅ VÅGN DOG OP, JOURNALISTER OG POLITIKERE!
alle kriminelle med anden nationalitet end dansk
Af: bl, Søndag den 26. februar 2012, 16:51
Alle kriminelle der ikke er danskere af 3. generation skal udvises og retsforfølges i deres eget land. Det økonomiske aspekt: udgifterne skal de kriminelles hjemland betale selv.
OG KAN VI SÅ FÅ RO....POR FAVOR...
der er jo noget galt
Af: Politiet er perfekt!, Fredag den 24. februar 2012, 20:14
røver man en bank eller begård bedrageri så er straffen lives tid..
sætter man sig bag rette i en bil død druken eller bar vælger at skide på alt der hedder regler og man myrder en på sin vej eller flere ...
så bliver straffen en løftet penge finger om at man skal holde sig til færdsels reglerne , måske en lille bøde på 1000 kr alt efter hvor mange man har myrdet på sin vej...
heldigvis må politiet nu fratage bilerne fra disse tosser uden at bruge en masse tid på det, man må håbe at dette så hjælper...
men noget galt med straffen er der , muligvis fordi dommerne ikke lever op til deres ansvar...
politiet kan sige de vil have en person anholdt hvis dommeren ikkke er enig bliver vedkommen løsladt ..n år det gælder morder og voldsmænsd er dommmer som regl altid i mod politiet og løslader dem lige så hurtigt de bliver anholdt.
Det lalleglade samfund
Af: Bent Mortensen, Fredag den 24. februar 2012, 15:51
Samfundet er kørt af sporet. Ingen har mere respekt for de offentlige instanser, heriblandt domstolene og politi. Politiet foretager sig intet i forbindelse med hvad de kalder banale forbrydelser, dvs indbrud og hærværk i folks private boliger. Folk kan uforstyrret køre rundt i bil uden kørekort eller med frakendt kørekort. Nu er det så kommet så vidt at bander af forbryder overrumpler politiet ved at sikre at tilfangetagne forbrydere kan slippe fri, evt. ud af landet, således at efterforskningsmateriale i sagerne mod dem devalueres. At diskutere om voldsforbrydere skal løslades efter få år er i sig selv et tegn på den moralske fallit, som har udspillet sig over de seneste årtier. Anything goes, gør som du vil, om det så er på andres bekostning. Det totale anarki truer, men hvem skal gøre noget ved det? Politikerne? Hvilke politikere? Helle, Margrethe eller Villy? Næppe, tværtimod de ønsker jo nærmest at belønne disse varyler med uddannelsestilbud til højre og venstre. Vi er til grin!
Afliv ham
Af: Sten, Fredag den 24. februar 2012, 15:50
Løsladelse? Afliv ham så er problemmet løst!
For blødsødne.
Af: A.Jensen, Fredag den 24. februar 2012, 08:07
Samfundet må se i øjnene at der er voldsmænd , mordere og fædofile etc. som ikke kan hjælpes og derfor aldrig bør sætte deres fødder ude i friheden. Sådan er det bare, så derfor må man tage sine forholdsregler derfra, og sørge for at de aldrig kommer ud igen. Og til dig Marlene, så håber og ønsker jeg at du en dag kan få dit liv tilbage.
hvad med ham møg ungen
Af: Politiet er perfekt!, Fredag den 24. februar 2012, 07:17
den møg unge der myrded Deniz en 16 åtige dreng der var ved at dele aviser ud..
den møg unge der slog ham i hjel fik "5 år " han blev desværre løsladt før tid..
Tirsdag valgte denne lyst morder så at overfalde en sagsløs ældre mand og slog ham i hovedet med et blodtræ, præcis på samme måde som han myrded Deniz!!!!
jeg siger bare ...
intet indfør dødstraf når det gælder mord.. eller sørg for at disse lyst morder aldrig nogen sinde kommer ud igen.... uanset om det er en møg unge som denne lyst morder.
citat :
Kenni Blegvad fik fem år for at slå avisbuddet Deniz Uzun ihjel. Trods flugtforsøg blev han prøveløsladt efter 2/3 straf. I går blev han varetægtsfængslet for voldeligt røveri mod en ældre herre på Amager. Ofrets kone - en 82-årig kvinde - overværede det hele. Hun er dybt rystet.
Det fortæller hun til B.T. - her to dage efter indbruddet på Amager, der udviklede sig til røveri, da hendes ægtefælle og deres søn greb ind.
- Det var mig der opdagede indbruddet. Fra spisekrogen i vores køkken kan vi se over til min søn og hans hustrus hus. Jeg så bilen holdt derovre, og at de var i gang med vinduet, siger den 82-årige kvinde.
LÆS OGSÅ: Deniz' mor efter ny voldssag: Jeg sagde det jo
Hun ønsker ikke sit navn i avisen, men vil gerne fortælle historien.
- Det var modbydeligt. Det kunne være gået rigtig galt, siger den pensionerede kvinde.
Indbruddet skete ifølge hendes ur kl. 12.50. I løbet af et kvarter var to unge mænd - politiet mener, at 19-årige Kenni Blegvad, der i 2009 blev idømt fem år for at have slået et avisbud ihjel med en fastelavnskølle - inde og ude igen.
Indbruddet udviklede sig til røveri, da både hendes 82-årige ægtefælle og deres søn overraskede indbrudstyvene.
- Min mand kørte derned, og samtidig kom min søn hjem. Kl. 13.05 kørte de ud for fulde gardiner, fortæller hun.
LÆS OGSÅ: Derfor kunne Deniz' drabsmand slå til igen
I huset bag hende sidder den 82-årige ægtefælle. Hans ansigt vidner tydeligt om, hvad der efterfølgende skete:
- Jeg har fotograferet det ind i hovedet. Det forsvinder aldrig, siger hun.
- Da de skulle ind i bilen, så er min mand henne ved bilen og tog fat i en af dem for at holde dem tilbage. Så blev han overfaldet og fik et slag i hovedet. Han var heldig, at han havde en pelshue på, men han har sorte og blå øjne i dag. Han blev ramt lige over det venstre og højre øje, siger den 82-årige om sin ligeledes pensionerede ægtefælle.
Slagene har givet ham blodudtrængninger ned i øjet. Farverne - sorte og blå - er meget dramatiske.
- Han kom på skadestue og fik det renset. Ellers har han det godt, fortæller hun.
Sammen er de begge vrede over, at den 19-årige mand i det hele taget er på fri fod. Med hans fortid burde han aldrig være prøveløsladt, mener hun.
- Jeg er meget modstander af det. Jeg fatter det ikke. Det er forfærdeligt at lukke sådan en mand ud. Han har slået den dreng ihjel, og drengens mor sidder tilbage og har mistet sit eneste barn... siger hun.
- Han skulle have haft lov til at sidde derinde og aldrig nogen sinde lukkes ud. Jeg fatter det ikke. Det er rædselsfuldt at lukke sådan en ud. Der kunne være sket noget forfærdeligt noget i tirsdags. Kriminalbetjenten sagde, at vi kunne være glade for, at de havde fanget ham, fordi ham der var farlig, og at vi kunne risikere, at han kom tilbage for at hævne sig. Men det slipper vi jo da så for, sukker den 82-årige kvinde.
- I hvert fald indtil næste gang, han bliver lukket ud.
Kenni Blegvad og hans kumpan erkender indbrud, men nægter sig skyldige i røveri.
Hjem med ham!
Af: J.Hansen, Torsdag den 23. februar 2012, 22:01
JA, vi skal lade være med at "bære ham videre". Han skal selv betale billetten hjem til Frankrig og det hellere i dag end i morgen. Han kan ALDRIG være danskernes affære, som de skal poste penge i. Hjem med ham. Danske politikeres opgave er at varetage danskernes ve og vel. De har INTET at bestille med franskmænds velbefindende.
DANMARK KAN LÆRE OFFERPLEJE af TYSKLAND.
Af: Danerland, Torsdag den 23. februar 2012, 21:45
DANMARK KAN LÆRE OFFER PLEJE af TYSKLAND
==> http://www.tinyurl.dk/31684
Man kan i første omgang lære af Tyskland, hvor offeret får en advokat, der fungerer, som en slags side anklager.
Der er ingen tvivl om, at Marlene er blevet svigtet i denne sag.
....
Focus
Af: Ann Larsen, Torsdag den 23. februar 2012, 21:13
Hele debatten drejer sig om, som Malene Duus hele siden har pointeret, at 1. prioritet er forbryder og 2. prioritet er offer. Det er ikke, at forbrydere skal have en chance og resocialiseres. Hele debatten skal have focus på, at Malene ikke har fået den hjælp hun burde have og har krav på. Jeg har selv en datter som har været udsat for vold, hvor både psykiske og fysiske skader er store resten af livet. Det er her offeret ikke får den hjælp, som jeg synes de har krav på og ret til. Familie, venner og søde chefer kan klare meget, men der er også meget vi ikke kan løse, som skal løses af professionelle.
blødsødenhed
Af: Willy Lund Pedersen., Torsdag den 23. februar 2012, 16:24
vi er alt for blødsødne her i Danmark selvfølgelig skal sådan en afstumpet Person ikke have lov til at gå rundt på gaden når han er indsat for så grov forbrydelse da han er udlænding skulle han sendes hjem for at afsone sin dom og have forbud mod at komme til Danmark.
Send ham hjem
Af: Henrik , Torsdag den 23. februar 2012, 20:57
Det er ganske forfærdeligt at sådan en person skal blive her i landet,
Han skulle sidde sin straf ud og udvises for bestandigt da han ikke er Dansker.
løsladelser på 1/2 og 2/3 tid
Af: Ib C., Torsdag den 23. februar 2012, 16:09
Der er ikke noget galt med det system vi har i dag. Det giver kriminalforsorgen mulighed for at ha snor i kriminelle lang tid udover dommens længde igennem tilsynstid og prøvetid. Staffen falder jo ikke bort bare fordi de er løsladt men hænger som en trussel ved ny kriminalitet.
Det sagt, så kan man jo undre sig over at man har tiltrådt at den pågældende kan løslades på halv tid da det er meget grov kriminalitet han har begået. Der er varsomhedskriterier ved denne type løsladelser ... altså personfarligt kriminalitet ... samt nogle retsfølelses hensyn. Jeg synes personligt at denne sag bygger på en åbentlys fejlvurdering af kriminalforsorgen og politi (såfremt de har udtalt sig positivt og ikke imod løsladelsen). Manden skulle aldrig have været ude. Det lugter lidt af politik ... man har et projekt i fængslet som skal se godt ud og derfor er man lidt mere tilbøjelig til at give tilladelse til at virklig grove kriminelle smutter igennem nåleøjet og får halv tid.
jeg læste at Marlene havde spurgt anklageren om løsladelsen og hun havde nægtet kendskab til denne. Politiet SKAL høres så der er en eller anden der har sagt for eller i mod halvtidsløsladelsen. Det kunne måske gavne sagen hvis dette blev klarlagt således at det ikke er fængslet der alene hænger på den dårlige presse, samt måske bringe ændringer til proceduren hvor politiets udtalelser vægter tungere end et eller andet prestige projekt ... udfra den formodning at politiet HAR udtalt sig i mod.
Hjælp også ofrene
Af: Janette Lund, Torsdag den 23. februar 2012, 16:06
Det virker grotesk, at de kriminelle har masser af hjælp, mens der ikke er en instans, der tager sig af ofrene.
Skulle ofrene ikke også tilbydes hjælp til at komme i arbejde igen ? Alternativt have juridisk bistand til at søge førtidspension.
Overfaldsmanden må da gerne have arbejde, så han kan betale af på erstatningen til offeret.
voldsmænd
Af: Svend Kristensen, Torsdag den 23. februar 2012, 15:37
De burde sendes en tur til østgrønland og lave isterninger, det er sørgeligt at de bare kan blive ved med at være voldelige, uden særlig konsekvenser.
Nemlig
Af: Holger Danske, Torsdag den 23. februar 2012, 15:33
Selvfølgelig skal de ha en chance igen
Men det er da en hån at de skal udstilles bare få md efter de har udstået deres straf
Når straffen er 6 år så er den 6 år og ikke bare få md og selv om sådan en klaphar som Claus Meyer tror han kan redde en kriminel og hvad ved han om det Det er bare for at gøre sig intresant han har gjort det og så for egen vinding men nu har det givet bagslag
Det er i hverfald ikke et sted jeg vil sætte mine ben nogensinde
Mon han også bliver trukket i løn til at betale erstatningen eller den hænger det offentlige vel på
Nej ind med ham igen og så få nogen ordentlige straffe 6 år er alt for lidt for at lave en om til lirekassemand straffen burde være hårdt fysisk arbejde til de har betalt erstatningen af Den burde nok være noget i nærheden af hvad den forurettede vil kunne forvente sig af sit liv
Det er den største fejl ved vores retssystem at de selv har mistet troen på det dem som dømmer
er man dømt til 6 år sidder man 6 år
Af: heaven, Torsdag den 23. februar 2012, 15:10
hvad er det for noget crap at dømme folk til et antal år i fængesal og løslade dem efter 2/3. Hvorfor går det kompliceret når man kan enkelt give dem de antal år de skal sidde. Mordere, voldsmænd, pædofile, voldtægtsmænd og menneskehandlere, incestforbryder skal sidde for livet - og samtidigt arbejde 16 timer dagligt for at dække udgifterne. Meget enkelt...
PÅ ET TIDSPUNKT,
Af: SMEDEN, BO RASMUSSEN, Torsdag den 23. februar 2012, 14:36
Skal de fleste jo ud af spjældet igen, men ingen grund til at slippe dem ud før tid - det giver ingen menig at idømme 6 år, for så at slippe personen ud efter 3 år. Signalværdi: er du modig eller dum nok, så gør det - for du får alligevel 50% rabat.
OG
Af: SMEDEN, BO RASMUSSEN, Torsdag den 23. februar 2012, 14:43
så kunne man lige tage: mobil, laptop, billiard, håndvægte og andet styrketræningsudstyr fra de indesatte, således at de bare for en sikkerheds skyld, ikke skal sidestille det at være i spjældet - med en ferie a,la Sonny Beach - men forholde sig til det, som det er: nemlig at de er frihedsberøvede fordi vi andre ikke vil have dem gående rundt i det fri.
Nemlig
Af: Holger Danske, Torsdag den 23. februar 2012, 15:36
Jeps det er hvad man kan og så lade dem arbejde nogen af deres gæld af i stedet for at sidde og ryge sig skæv i stoffer
Og dermed mener jeg hårdt fysisk arbejde i gerne 10-12 timer
JA! for fanden da,
Af: SMEDEN, BO RASMUSSEN, Torsdag den 23. februar 2012, 17:03
den er jeg med på - lad dem vaske sengetøj og undertøj fra de danske plejehjem, så bliver de aldrig forbrydere igen efter afstået tid i brummen ;-)
Ole Hessel er en HYKLER
Af: Jesper Hansen, Torsdag den 23. februar 2012, 14:24
Ole Hessel, du er projektchef i High Five og dermed ANSVARLIG for parringen af Claus Meyer og VOLDSPSYKOPATEN. Ydermere har DU snablen dybt nede i de offentlige slunkne kasser for at promovere en "succeshistorie" mellem en medieluder (Claus Meyer) og en voldspsykopat. Du er ynkelig, Ole Hessel, men du kan jo også kalde dig projektchef - vi andre er med til at betale for din "godhed".
Kære Marlene.
Du har min dybeste RESPEKT!!
Hørt!
Af: J- Hansen, Torsdag den 23. februar 2012, 18:03
Hørt!
Hvad med
Af: Jørgen Jørgensen, Torsdag den 23. februar 2012, 14:21
Ja!, Hvad med at gøre noget virkelig skelsættende og læg en ordentlig hjælp til at Mariene Duus kan komme til at få normale chancer til at få et ordentlilig liv, skal hun bare betragtes som 50% invalid resten af sit liv?- eller er det bare sådan spildt ??? --hvad ville i selv synes hvis det var jer der var ramt på den måde ?.
Al magt til de kriminelle
Af: John Cristensen, Torsdag den 23. februar 2012, 14:16
Endnu en gang har systemet spillet fallit, og endnu en gang kan en super forbryder slå sig på låret af grin, og igen hører vi på kvalmende "profesionelle" som naturligvis påstår at netop deres projekt, som de jo lever fedt af, hjælper. Løgn og latin disse afstumpede voldsforbryder kan ikke reddes, jeg har selv arbejdet på lukkede institutioner i snart 25 år, og mønstret gentager sig i over 85 % af sagerne; uanset hvor mange penge, og hvor mange projekter man igang sætter, så begår disse mennesker ny voldskriminalitet, så Ole Wessel, spar os for dine historier, vi ved det er løgn. Måske var det på tide at straffe de "profesionelle" som er med til at blåstemple forbryderne, og oven i købet få dem foran i køen når det gælder arbejde og uddannelse. Personer som Ole Wessel er en af grundene til at forbrydelse betaler sig i Danmark !!!!!!!!
Al magt til de kriminelle
Af: John Cristensen, Torsdag den 23. februar 2012, 14:16
Endnu en gang har systemet spillet fallit, og endnu en gang kan en super forbryder slå sig på låret af grin, og igen hører vi på kvalmende "profesionelle" som naturligvis påstår at netop deres projekt, som de jo lever fedt af, hjælper. Løgn og latin disse afstumpede voldsforbryder kan ikke reddes, jeg har selv arbejdet på lukkede institutioner i snart 25 år, og mønstret gentager sig i over 85 % af sagerne; uanset hvor mange penge, og hvor mange projekter man igang sætter, så begår disse mennesker ny voldskriminalitet, så Ole Wessel, spar os for dine historier, vi ved det er løgn. Måske var det på tide at straffe de "profesionelle" som er med til at blåstemple forbryderne, og oven i købet få dem foran i køen når det gælder arbejde og uddannelse. Personer som Ole Wessel er en af grundene til at forbrydelse betaler sig i Danmark !!!!!!!!
Vold
Af: Asger Ravn, Torsdag den 23. februar 2012, 14:15
Straffene for visse forbrydelser,såsom alvorlig vold,med indvalitet til følge,bør straffes med min. 20 år i fængsel,uden udgang efter et vist åremål.Dette er aldeles latterligt.20 år er 20 år, Basta.Dommerne og hele retssystemet er nogle vatnisser.Dommerne dømmer jo aldrig max. straffe.
Al magt til de kriminelle
Af: John Cristensen, Torsdag den 23. februar 2012, 14:14
Endnu en gang har systemet spillet fallit, og endnu en gang kan en super forbryder slå sig på låret af grin, og igen hører vi på kvalmende "profesionelle" som naturligvis påstår at netop deres projekt, som de jo lever fedt af, hjælper. Løgn og latin disse afstumpede voldsforbryder kan ikke reddes, jeg har selv arbejdet på lukkede institutioner i snart 25 år, og mønstret gentager sig i over 85 % af sagerne; uanset hvor mange penge, og hvor mange projekter man igang sætter, så begår disse mennesker ny voldskriminalitet, så Ole Wessel, spar os for dine historier, vi ved det er løgn. Måske var det på tide at straffe de "profesionelle" som er med til at blåstemple forbryderne, og oven i købet få dem foran i køen når det gælder arbejde og uddannelse. Personer som Ole Wessel er en af grundene til at forbrydelse betaler sig i Danmark !!!!!!!!
Dumme blondiner
Af: Anton Dinesen, Torsdag den 23. februar 2012, 14:05
Vi har set talrige eksempler på at tomhjernede tøse lægger sig ned for et godt ord, bare han er sorthåret.
Og se hvad der så sker i mange tilfælde....
Slå til i samfundet og du får job
Af: , Torsdag den 23. februar 2012, 14:04
Jeg må sande det gamle ordsprog.
Hvis man ikke slår til i samfundet,så får man ikke job.
Jeg brøds mig ikke om at voldmanden bliver bager.
Vi han risikere at det stadig gærer i ham, og at han ikke vil nøjes med at slå i bolledejen.
Ja det var mig der skrev
Af: , Torsdag den 23. februar 2012, 14:06
Denis Ivar Petersen
Voldspsykopat
Af: Jan Frandsen, Torsdag den 23. februar 2012, 14:02
Der skulle selvfølgelig stå at de straffer ofrene.....
Voldspsykopat
Af: Jan Frandsen, Torsdag den 23. februar 2012, 14:01
Smid den voldspsykopat ad helvede til.
Godt vi har De Radi(g)ale, de holder hånden over de kriminelle og straffer de kriminelle.
Mens Margrethe Pestager som altid står og griner dumt i baggrunden.
Danmark er en bande af behandlere
Af: Niklas G., Torsdag den 23. februar 2012, 13:48
Resocialisering af kriminelle og narkomaner m.fl. er en kæmpe-industri i behandler-Danmark. Og behandlerne er helt ligeglade med moral og retfærdighed - de er jo på finansloven, og det er det vigtigste.
Det bliver aldrig anderledes i tabernationen Danmark. Alt for mange suger penge ud af lovlydige og arbejdende borgere.
voldsmænd vs offer
Af: malene kofoed, Torsdag den 23. februar 2012, 13:41
Det er et meget svært emne. Men det ene udelukker vel ikke det andet.. De skal begge have hjælp, men der skal ikke herske tvivl om at når man begår en forbryldese skal man have den straf man skal have.. ikke ud efter 1/3 del af tiden eller 1/2. Nogle straffe skal enda være hjøjr..så som børne mishandling, voldtægt mv.. men efter endt straf , synes jeg det er godt at de bliver hjulpet tilbage i samfundet og det er da også fint hvis de har mulighed for at forbedre sig i fængslet eks.. tage en eksamen . Tror det er rigtigt der er vigtigt at gøre den til bedre/ klogere mennesker men ikke nedsætte deres straf til det halve for det er uretfærdigt.. Offerene skal klart hjælpes meget mere end de bliver idag..
voldsmænd vs offer
Af: malene kofoed, Torsdag den 23. februar 2012, 13:40
Det er et meget svært emne. Men det ene udelukker vel ikke det andet.. De skal begge have hjælp, men der skal ikke herske tvivl om at når man begår en forbryldese skal man have den straf man skal have.. ikke ud efter 1/3 del af tiden eller 1/2. Nogle straffe skal enda være hjøjr..så som børne mishandling, voldtægt mv.. men efter endt straf , synes jeg det er godt at de bliver hjulpet tilbage i samfundet og det er da også fint hvis de har mulighed for at forbedre sig i fængslet eks.. tage en eksamen . Tror det er rigtigt der er vigtigt at gøre den til bedre/ klogere mennesker men ikke nedsætte deres straf til det halve for det er uretfærdigt.. Offeret skal klart hjælpes meget mere end de bliver idag..
endelilgt
Af: Victoria, Torsdag den 23. februar 2012, 13:48
wow et fornuftigt menneske. er enig med dig. Udstå din straf og så skal samfundet hjælpe dig tilbage i arbejde. Samfundet vinder på det ved at folk ikke begår ny krimineliltet og betaler skat. !
nu må det stoppe
Af: Victoria, Torsdag den 23. februar 2012, 13:35
jeg ved virkeligt ikke hvad der er galt med folk?
Vil i virkeligt heller havde at han bliver mere kriminel?
Jeg håber i får ham fyret og at han kommer og tæver jer i jeres senge fordi han er tvunget ud i krimineliltet igen.
I er for meget.
Voldsmanden skal vise han kan holde sig på rette køl
Af: Susanne, Torsdag den 23. februar 2012, 14:20
Så kommentaren "at han bliver tvunget ud i kriminelitet igen" er da fuldstændig ude i hampen. Marlenes overfaldsmand Valgte selv at begå den forbrydelse mod hende!!!
Og Han vælger også selv nu om han vil stå på den rette side af loven eller ej. Han har selv ødelagt sit liv. Man er ansvarlig overfor sine egne handlinger!!!
Hårdere Straf !
Af: Mette, Torsdag den 23. februar 2012, 13:23
Han fortjener ikke det job, han har tæsket og smidt sin ex kæreste ud af vinduet, han har ikke stjålet et stykke tyggummi ! Jeg kan blive så stjerne tosset at høre hvad han blive tilbudt.. Hvor er politikkerne henne? Jeg støtter aldrid Claus meyer mere og vvil ønske at flere går imod... Han skal i behandlings dom på den lukkede... BOYCOUT Clays meyer bageri... fy for satan siger jeg bare !!
Det hele er Claus Meyers skyld!
Af: Arne, Torsdag den 23. februar 2012, 13:55
Lad os starte en boykot af Claus Meyer. Det hele er hans skyld. Han skal lade være med at slå Marlen, blive sat i fængsel og så beslutte hvordan og hvornår folk skal løslades! Og så tillader han sig oven i købet at førsøge at forbedre mennesker ... føj!
"VOLDBAGEREN"
Af: Hans-Kurt, Torsdag den 23. februar 2012, 13:30
Godt Mette - hvor ligger dette bageri? Bare så jeg er sikker på ikke at møde psykopaten. Jeg vil sgu nødig smides ud gennem et vindue - med mindre forretningen ligger i stueetagen ... :-)
Vold avler vold
Af: Hans-Kurt, Torsdag den 23. februar 2012, 13:22
Som sagt - vold avler vold - Hvis vi nogensinde skal ud af dette bambushelvede af voldsorgier der florerer i dette land, skal vi I HVERT FALD ikke sætte voldsmænd på fri fod, bare fordi de siger "YES SIR" i fængslerne.
Hvis der eksisterer begrebet "meningsfuld vold" må det være det man i gamle dage kaldte selvforsvar. Al anden form for vold er meningsløs og afstumpet, og min HELT personlige holdning til det er - hvis man ikke kan argumentere sig ud af en diskussion, så har man allerede tabt - for dem der slår er normalt dem der ikke er i stand til at sætte ord på deres meninger - og så er det jo nemmere at smadre et menneske til ukendelighed, for så holder hun/han sgu da kæft. FØJ.
Lad dem rådne derinde og lad os få amerikanske tilstande, så det ikke bare koster 4 år at ødelægge et andet liv for bestandigt. LORTELAND
nej
Af: ib jensen, Torsdag den 23. februar 2012, 13:21
for sådan en forbrudelse må man sidde tiden ud, det er en alt for mild straf for at gøre en person 50 % invalid. han burde have en forvaringsdom.
Totalt uhørt...
Af: Sus, Torsdag den 23. februar 2012, 13:20
Her i det lille "kolonihave"-straf-samfund kan man ikke forvente andet, med al den pædagogik. Naturligvis skal voldelige og kriminelle hærværksmænd, "børnepillere" ikke prøveløslades. Sjovt at vi vil samligne os med alle mulige andre lande på mange andre områder, men ikke på straf. Den slags mennesker skal bures inde i et mørkt hul, og nøglen skal smides væk. Vi er rent til grin med vores strafudmålinger. De kriminelle og ikke mindst udlændingene griner højlydt af det danske retssystem. Og hvorfor lærer politiet heller ikke snart, at skal fangere transporteres udenfor murene - SKAL DET VÆRE I HÅND OG FODLÆNKER - så ikke de kan stikke af. Også det sker alt for ofte. Vatnisser.
Bedre samfund
Af: Viladsen, Torsdag den 23. februar 2012, 13:59
Du har helt ret Sus. Der er rigtig mange gode eksempler på at hårde straffe hjælpe giver en bedre samfund ... jeg kan bare ikke lige komme i tanke om hvilke!?
nu igen
Af: tast, Torsdag den 23. februar 2012, 13:42
Du har helt ret Sus.
Og nu er det lige sket igen.
Nu igen: Bandegangster befriet fra retten
Politijagt efter fangeflugt - vennerne brækkede dør op til advokatrum
http://ekstrabladet.dk/112/article1713848.ece
VEL TALT
Af: Hans-Kurt, Torsdag den 23. februar 2012, 13:24
Rigtigt Sus - VEL TALT
Stand by
Af: Gerhard, Torsdag den 23. februar 2012, 13:07
Den dømtes liv bør sættes på stand by i hele afsoningstiden. Men der er alt for stærke kræfter i godheds- og bamhjertighedsindustrien til at forhindre det. Ingen udgang eller orlov. Pgl. skal ikke dømmes til 6 år når realiteten er 2 år, med prøveløsladelse efter 2/3 del tid. Straffesystemet er alt for slapt.
Han skal ind igen og afsone resten.