Peter Crawfurd og Michael Yang er begge kun 26 år og iværksættere med vind i sejlene. For godt et år siden oprettede de hjemmesiden med domænet shirtsmyway.com, som giver brugere mulighed for at købe en skjorte, som de selv samler ved at vælge lige netop, hvilken krave, manchetter, stof og størrelse det skal være. I onsdags var de på forsiden af CNNs hjemmeside, da de lavede byggestenene til Japans premierministers flerfarvede skjorte.

- Inden for det seneste døgn har 10.000 været omkring vores hjemmeside, og flere har købt skjorten, fortæller Peter Crawfurd glad.

Billederne af den japanske premierminister Yukio Hatoyama iført en flerfarvet ternet skjorte gik for kort tid siden jorden rundt. Mange mente det var et brud på al modeetikette, men den danske designduo var henrykt.


Unik minister

- Det kræver meget at gå med sådan en skjorte, når man er minister. Han var unik og lod sig ikke påvirke af, hvad folk sagde. Det var en god mulighed for at vise, hvad vi stod for, siger Peter Crawfurd.

Der var dog allerede godt skub i forretningen, inden de kopierede premierministerens skjorte. I løbet af de seneste fire måneder er omsætningen steget med 100 procent.

- Vi er jo ikke H&M, men det går rigtig godt, når man tænker på, at vi er et iværksætterfirma. Vi sælger skjorter til over 30 lande og vokser meget hurtigt, siger den stolte medejer.

I dag bor de to danskere i Kina. Det er blandt andet her, de har fundet inspiration til konceptet.

- Vi havde ofte selv købt skjorter, når vi var ude at rejse. I Kina er der mange steder, hvor man kan købe skræddersyet tøj, og vi ville gerne have, at man tog det skræddersyede element og koblede det sammen med designelementet, siger skjorteentusiasten.