Den smækre sangerinde Alicia Keys har sendt tobaksgiganten Philips Morris til tælling.

Det er helt normalt, at stjerner stiller alverdens krav, når de besøger fremmede lande for at underholde.

Det gør den nye Bond-babe, sangerinden Alicia Keys, naturligvis også, og nu har hun vundet en lidt spektakulær sag over tobaksproducenten Philip Morris.

Torsdag aften optrådte Alicia Keys i Indonesien, der, ifølge AP, er verdens femte største tobaksmarked. Og sangerinden hader røg og de firmaer, som står bag.

Så da hun fandt ud af, at Philip Morris var sponsor på hendes koncert og havde profileret sig med logo og slogans på plakater, sagde den smukke stjerne fra og gik til angreb.

- Jeg er forkæmper for børns trivsel og kan ikke se igennem fingre med eller støtte rygning, skrev Alicia Keys i et brev til pladeselskabet Sony BMG og krævede, at alle plakater med smøger blev fjernet med det samme.

Rygerne i Philip Morris gav måske overraskende nok op over for sangerinden og fjernede plakaterne inden koncerten.

- Om tobaksreklamer i forbindelse med koncerter fører til at flere unge begynder at ryge er en vigtig debat. Vi har vurderet denne sag og besluttet os for at trække os, siger en talsmand, som dog ikke vil ud med, hvor mange penge tobaksfirmaet har smidt i arrangementet - eller om Alicia Keys' krav får konsekvenser i form af et retsligt efterspil.