Det har været skrevet mange gange, men nu skulle det være sikkert og vist.

I 2011 ruller de første biler fra selskabet Great Wall ud på de danske landeveje. Med Sverige som base for distribution af biler til de baltiske lande og de øvrige nordiske lande. Før bilerne kommer på dansk asfalt, vil hele pakken, levering, kvalitet, reservedelsstabilitet etc. blive afprøvet i Baltikum. - Når bilerne kommer til Danmark, skal alle detaljer være på plads, fortæller Steffen Arnt fra International Motors Nordic (Subaru), der har indgået aftalen med kineserne. Bilen på det store billede, den lille mellemklassebil Phenom, er et godt bud på den første kineser i Danmark, men udviklingen går så stærkt i Kina, at det meget tænkeligt kan blive en helt anden model, der skal sætte Great Wall på Europa-kortet. Great Wall Motor Company, der er Kinas største producent af SUV’er og pick-ups, forventes således at forny hele deres udbud i såvel A- som B-segmentet. Europæisk standard Og de modeller, som bliver aktuelle for det nordiske marked, vil blive bygget helt i henhold til europæisk standard - med målsætningen om at få mindst fire stjerner i Euro NCAP. Sikkerheden bliver helt afgørende for Great Walls succes herhjemme og det øvrige Europa. Ingen har glemt de stryg, kinesiske Brilliance fik i en crashtest i 2007. Bilen kom sig, trods forbedringer på flere punkter, aldrig over de påførte skader, og det tyske importørfirma, HSO Motors, lukkede butikken. Men med Subaru i ryggen på den nordeuropæiske scene kommer det næppe til at gå på samme måde for Great Wall. Subaru er kendt for sin høje kvalitet og store kundetilfredshed.