'Diamonds are a girls best friend' - sådan er det åbenbart også for Sharon Stone, der er blevet hyret til at gøre reklame for et juveler firma.

Det italienske juvelerfirma Damiani har ansat Sharon Stone som virksomhedens nye ansigt. Aftalen er indgået bare et par uger efter, at hun mistede sin lukrative kontrakt med Dior i Asien.

Modehuset fyrede Stone, da hendes Kina-kritiske kommentarer under filmfestivalen i Cannes kom kineserne for øre med et ramaskrig til følge.

Stjernen fra 'Iskoldt begær' har siden beklaget, at hun fik udlagt jordskælvs-katastrofen i Kina som værende et resultat af dårlig karma og tilbagebetaling for kinesernes handlinger i Tibet. Men alle forklaringer har været forgæves og Stone er i dag på den sorte liste mange steder i Kina.

Damianis ledelse tror imidlertid på, at der var tale om en smutter, som pressen blæste stort op, og firmaet skriver derfor gerne kontrakt med skuespillerinden.

Stone får sin debut for diamantspecialisten i en international annoncekampagne for kollektionerne Musts og Masterpieces.

- Det gode ved at repræsentere en diamantvirksomhed er, at man får lov at bære alle deres diamanter, konstaterer Stone, der bliver en del af en fornem klub, når hun skal repræsentere firmaet.

Juvelerfirmaet har nemlig tidligere benyttet store navne som Brad Pitt, Gwyneth Paltrow, Isabella Rossellini og Sophia Loren som modeller.