Daniel Craig og James Bonds instruktør sagde nej tak til Android og Sony product placement for millioner. Grunden? Det er ikke godt nok til James.

Det må have gjort lidt ondt på Google og Android producenterne da de fik svaret fra producenterne af den nye James Bond – Spectre: Ellers tak til jeres penge – Daniel Craig og filmens instruktør Sam Mendes synes nemlig ikke, Android produkterne er gode nok.

Lidt snobbet har man vel lov at være
Det skulle ellers have været så fint; først havde Sony tilbudt 5 millioner dollars for at James Bond skulle bruge deres Z4 i filmen – og derudover i øvrigt en reklamekampagne til en værdi af i alt 18 millioner dollars. Senere dukkede Samsung også op med et endnu bedre bud, der involverede en reklamekampagne på hele 50 millioner dollars. Nok til at få de fleste til at takke savlende ja, men James Bond i skikkelse af Craig lod sig ikke bespise med den slags. Han synes simpelthen ikke, produkterne havde nok swag til den engelske superspion, og når han samtidig blev bakket op af filmens instruktør gik det altså galt, og der var ingen Android at finde i Spectre.

Læs også: Anmeldelse af Apple iPhone 6S

Sony er ikke “det bedste”
Hele affæren blev afsløret da Sonys emailsystem blev hacket sidste år – blandt andet en mail, hvori Andrew Gumpert der er Chef for ‘Worldwide Business Affairs and Operations’ ved Columbia Pictures, skriver følgende:

“UDOVER $$$ faktoren er der, som du ved, en KREATIV faktor, og Sam (Mendes, RED.) og Daniel (Craig, RED.) kan ikke lide telefonen til filmen. (Tankegangen er, subejektiv/objektivt, at James Bond ifølge dem kun bruger ‘det bedste’, og Sony telefonen er ikke ‘det bedste’.”

En lussing altså til Android og Sony, der dog alligevel har kørt kampagner der associerer dem med Spectre. Men altså uden en telefon i hånden på James Bond selv.

Vil du have løbende nyheder fra tech-fronten, så giv iNPUT et Like på Facebook.

Du kan læse mere om ny teknologi i magasinet iNPUT - det er 100 procent gratis til tablets og telefoner. Her til iOS og her til Android.