1,2 millioner danskere ville hellere med Dronningen til koncert end se TV2´s højt-profilerede talentprogram The Voice, der kun blev set af 641.000 lørdag aften.

-Skal man neje for nogen, må det gerne være Dronningen. Vi vidste godt, at det ville være op ad bakke, siger underholdningsredaktør Gitte Madsen til seertallene, der viser, at 1,2 millioner seere valgte at tage til jubilæumskoncert i DR i stedet for at følge med i talentshowet' The Voice' på TV2.

Hun afviser, at det lave seertal til TV2´s underholdningssatsning får stationen til at overveje sendetidspunktet og flytte programmet.

- Nej, der findes ingen tidspunkter, hvor vi kan ligge i læ. Vi valgte at styrke lørdagen, og det har The Voice gjort, for det går bedre, end det plejer. Det er svært at etablere et nyt tv-brand, men jeg er sikker på, det vil ændre sig, når vi går i live næste lørdag. Selvfølgelig ville jeg ønske, at Melodi Grand Prix først kom kl 21.00 om lørdagen, udtaler Gitte Madsen, der heller ikke har så mange steder, hvor programmet kan flyttes hen.

LÆS OGSÅ:
 

- Nej, vi har nogle vigtige håndboldkampe, så der er ikke så mange steder, vi kan flytte hen. The Voice skal hverken knække Borgen, X Factor eller regentjubilæet, men gerne skabe et nyt, stærkt underholdningsbrand, og set med de øjne, udvikler Voice sig fint, siger Gitte Madsen og henviser stolt til, at sangerne fra The Voice ligger nr. 4 på Itunes-listen.