I et forsøg på at inddrage brugerne af sociale medier i en ny kampagne har Shell tilsyneladende i forbindelse med sit indtog på Nordpolen lanceret kampagnen 'Let’s Go'. På Shells hjemmeside opfordres brugerne til selv at finde på kreative reklameslogans til en række fotos af for eksempel dyr og natur på Nordpolen. Brugerne kan derefter stemme på de bedste.

Men, selvom hjemmesiden har alle de rigtige logoer og ser meget officiel ud, er det slet ikke Shell, men derimod Greenpeace, der står bag.

Shellførst

Og hjemmesiden er da heller ikke just den bedste reklame for Shell. De mange reklameslogans, som brugerne er kommet med, er således i de fleste tilfælde ikke videre positive overfor selskabet. Blandt de foreslåede slogans er således: 'Nordpolen år 2030 - takket være Shell. Let’s go.' Til sloganet hører et billede af et blåt hav.

Et andet billede forestiller en polarræv med smuk hvid pels og teksten: 'Din firhjulstrækker kan ikke køre på ’nuttet’. Let’s go.'

Shell begyndte at bore efter olie i Alaska i 2005, og nu er vejen banet for et olieeventyr på Nordpolen, som dog allerede er blevet kritiseret af blandt andre miljøorganisationen Greenpeace.