Superstjernen Jennifer Lopez er blevet kåret som verdens bedst klædte kvinde af »People Magazine«. På et af billederne bærer hun dansk Hummel-tøj.

____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Før i tiden var det kendt for campinghabitten, hvide tennissokker og sportslørdag. Nu sidder det på verdens mest eksponerede kvinde. Hendes bagdel er kåret som verdens bedste flere gange. Hun er stil-ikonet over alle - og så går hun i dansk Hummel-tøj.

Jennifer Lopez - også kendt som JLo - er netop blevet kåret som verdens bedst klædte kvinde af »People Magazine«. Magasinet, der netop er verdenskendt for deres »bedst og værst klædte« lister. Millioner af mennesker følger med for at se, hvem der bliver kåret. Og hvad bruger »People Magazine« bl.a som eksempel på JLo's gode stil? Hummel.

»Det er så heldigt, som det overhovedet kan blive. At på den mest læste »best dressed«-liste ser man hende, der er udpeget som den bedst klædte på den liste iført Hummel som eksempel på hendes gode stil. Det er et synligt eksempel på den rejse, virksomheden har været på de sidste fire år,« fortæller direktør i »Hummel Fashion«, 32-årige Christian Stadil.

De kendtes yndling
Og Hummel-virksomheden har været på en lang rejse. For bare nogle år siden styrtede virksomheden direkte mod afgrunden.

Men med »Hummel Fashion« er det pludselig blevet mærket, som kendisser hele verden over trækker i, når de skal være lækre. Listen spænder fra Justin Timberlake, der bar »Hummel Fashion« i en musikvideo, No Doubt, Madonna, Ethan Hawke, Uma Thurman, Jon Bon Jovi, Bono, Richard Gere, Lisa Marie Presley, Pink - og nu kulminationen med Jennifer Lopez.

Eksponeringen af »Hummel Fashion« på Jennifer Lopez' smukke krop har betydet, at virksomheden har fået flere henvendelser fra de store kæder i USA. Det ligger allerede i »Barneys« og »Zachs 5th Avenue«. Men nu har den mest kendte og prestigefyldte butik i L.A, »Fred Siegel«, også vist interesse.

»Det er virkelig noget, man kan mærke. Selv de mest hardcore indkøbere har set listen, har respekt for det og synes, det er fedt,« siger Christian Stadil.

Også det japanske marked har vist stor interesse efter billedet i »People Magazine«.

»De flippede fuldstændig ud, da de hørte det. Japanerne går jo enormt meget op i kendte,« fortæller Christian Stadil.

Kulmination
Da Christian Stadil for fire år siden besluttede sig for at relancere den velkendte Hummelbi og de karakteristiske striber, traf han samtidig en beslutning om ikke at markedsføre tøjet på print-annoncer og i TV.

Primært på grund af en slunken kassebeholdning. I starten brugte han så i stedet sit eget netværk til at få de rigtige mennesker ned i tøjet. Det begyndte med en af drengene fra »Barcode Brothers«, der bar en Hummeltrøje ved dansk Grammyuddeling.

»Det er noget, jeg har brugt fra starten af. Og nu er det en aktiv del af den markedsføring, jeg laver. Simpelthen at få de rigtige mennesker til at gå i tøjet. Det er så kraftfuldt. Du får andre til at sige det er cool, i stedet for vi selv står frem og siger det. Og nu er det så kulminationen med Jennifer Lopez,« fortæller Christian Stadil.

For den slags markedsføring kan man nærmest ikke betale sig fra. Vi har mange gange set, hvor hurtigt det går, hvis nogle af verdens største stil-ikoner kaster sin kærlighed på noget bestemt tøj.

Hummel er ikke de første, der oplever det. Senest er det Janet Jackson, der har besluttet sig for, at hun og hendes 25 dansere skal bære det danske mærke »Day Birger et Mikkelsen« ved deres optræden til Super Bowl-finalen.

Og for ganske kort tid siden bar Shari Belafonte det danske »Munthe plus Simonsen«, da hun var gæst i Oprah Winfreys talkshow.

mcn@bt.dk