TDC's erhvervskunder står i 2009 til prisstigninger på mellem 20 og 45 procent, konkluderer konsulentfirmaet Netplan.

En større omlægning af TDC's takster og tjenester vil koste danske virksomheder dyrt på telefonregningen efter nytår.

- Det er de hidtil mest omfattende og alvorlige prisstigninger, som især vil ramme erhvervskunderne meget voldsomt. Vi har taget nogle stikprøver blandt vores kunder, og de kan se frem til prisstigninger på mellem 15 og 30 procent. Men er en virksomhed så uheldig at have det "forkerte" produktmiks, kan den samlede TDC-regning stige med 45 procent eller mere, siger telespecialisten Torben Rune fra konsulentvirksomheden Netplan til dagbladet Børsen.

Efter at have givet tallene en tur i regnearkene er han sammen med sine kolleger nået frem til, at en almindelig, mellemstor virksomhed kan se frem til en stigning i den samlede TDC-teleregning på mindst 20 procent.

/ritzau/