J-Lo følger i fodsporene på Eva Longoria, Milla Jovovich, og Diane Kruger, som talskvinde for den franske kosmetik mastodont

Den 41-årige sangerinde og skuespiller Jennifer Lopez kan grine hele vejen til banken.
 
For 'Jenny from the block' har underskrevet en million-kontrakt med mastodonten L'Oreal Paris. Her skal Lopez være global talskvinde for husets franske fristelser. Og det første produkt, som Lopez skal lægge ansigt (eller rettere manke til) er EverSleek Sulfate-Free Smoothing System, en hårpleje-serie, der udglatter kruset og krøllet hår.

Den lukrative aftale med L'Oreal er dog ikke sangerindens første favntag med kosmetikindustrien.
Jennifer Lopez debuterede med parfumen Glow, der blev lanceret af Coty Inc. i 2002. Til dato har Lopez lanceret 16 forskellige dufte i eget navn, og ifølge stylelist, har hendes duft-imperium omsat for knap seks milliarder kroner til dato.

At damen har et kæmpe følge blandt forbrugerne er derfor en underdrivelse. Og L'Oreal har da også svært ved at skjule deres begejstring:

- Jeg er lykkelig over at kunne meddele at Jennifer Lopez er det nyeste medlem af L'Oreal familien. I 2011 vil denne multi-talentfulde entreprenør begynde at optræde i kampagner for makeup og hårprodukter, siger Karen T. Fondu, direktør for L’Oreal Paris til Womens Wear Daily.