DRs topbosser springer ud som ABBA-kopier på julefrokost-plakat.

Mamma Mia! - det er jo DR’s generaldirektør, forklædt som Agnetha Fältskog. Ved førte øjekast ligner det måske endnu et ABBA-kopi band. Men det er altså DR’s øverste ledelse, der er hoppet med på ABBA-bølgen.

Kenneth Plummer folder sig ud som en yndig og vældig blond Agnetha. Økonomidirektør David Hellemann som Björn Ulvaeus, programdirektør Mette Bock som Frida og mediedirektør Lars Grarup som Benny Andersson. Forklaringen: DR’s direktion reklamerer for en intern ABBA-sangkonkurrence.

- Vi afholder et ABBA Melodi Grand Prix i forbindelsen med DR’s julefrokost den 12. december. Her er det meningen, at DR’s afdelinger stiller op og synger versioner af ABBA-numre - i konkurrence med hinanden. DR’s ledelse ønsker at gå for medarbejderne med et godt eksempel. Derfor stiller den op på plakaten for at bakke op om konkurrencen, siger kommunikationsdirektør Henriette Rald, DR.

Er der ingen betænkeligheder? Det kunne måske rykke lidt ved Plummers autoritet, at medarbejderne ser ham som Agnetha Fältskog.

- Nej, han ved jo, at kollegerne altid går efter indhold og kvalitet. Vi lader os ikke distrahere af en broget facade, siger Henriette Rald. Hun skynder sig at fastslå, at seerne ikke risikerer at se ABBA-kvartetten i 'X Factor' eller det rigtige Melodi Grand Prix.

- Det er helt udelukket. Her i DR gør vi det, vi er bedst til. Plakaten skal ses som et ledelsessignal.