Telefonerne skulle være åbnet kl. 9, men det er er helt umuligt at komme igennem for at få del i regeringens renoveringspulje

Stilhed - fuldkommen stilhed. Derefter kommer en metallisk stemme og meddeler: - Der er ingen abonnent på nummeret.

SE LÆSERNES VREDE KOMMENTARER

Kl. 9 skulle 100 mand efter forlydender sidde klar ved telefonerne, for at hjælpe renoveringslystne danskere med at få del i puljen til renoveringer. De er godt nok kun 40, men selvom de med garanti allesammen var på deres pladser til tiden efter påskeferien, er det endnu ikke lykkedes B.T. at komme igennem til en af dem.

- Det er sådan, at der er nogle telefoncentraler, der ikke har kunnet håndtere samtalerne her fra morgenstunden, fortæller kommunikationchef Ulla Jacobsen fra Erhvervs-og Byggestyrelsen.

- Jeg kan garantere, at folk på callcenteret er i fuld sving med at tage telefoner og tale med kunder. Der er intet i vejen med hverken nummeret (3888 8888) eller med forbindelsen. Men nogle steder bliver folk smidt af linjen, forklarer Ulla Jacobsen.

SE LÆSERNES VREDE KOMMENTARER

Hun råder folk til at tage det stille og roligt, og prøve igen lidt senere. Hun vil ikke kommentere på, hvem der i givet fald vil være skyld i, at folk kommer bagerst i køen, fordi de ikke kan komme igennem på telefonen.

Det er heller ikke lykkedes B.T. at komme igennem til fejlmelding af forbindelsen. Netværket hos TDC meldte alt optaget kl. 9.51.

Flere af B.T.s læsere fortæller dog, at det fungerer perfekt med at komme igennem på nettet på www.boligforbedringer.nu.

- Det tog mig under 6 minutter fra oprettelse med login til at jeg havde modtaget bekræftelse på min ansøgning. Og det var til at finde ud af, fortæller en læser.

Noget tyder på, at folk med hotmail- eller gmail-adresser har væsentlig længere svartider.

bt.dk følger sagen

SE LÆSERNES VREDE KOMMENTARER