DR vil fremover passe mere på skjult reklame i programmerne. Men programdirektør Mette Bock undrer sig over kritik fra Radio- og tv-nævnet.

DR's direktør for programproduktionen Mette Bock undrer sig over Radio- og tv-nævnets næse til DR for skjult reklame i bageprogrammet "Boller af Stål".

- Afgørelsen kommer uventet for os. Det er altid en svær diskussion, hvornår der er tale om skjult reklame. Men kritikken her får os til at kigge nærmere efter, når vi i fremtiden laver kontrakter om programmer, siger Mette Bock.

Sagen om skjult reklame begyndte for nogle måneder siden, da flere medieeksperter samstemmende sagde til Ritzau, at værten Camilla Plum i strid med Radio- og tv-loven brugte sendefladen til at reklamere for de melprodukter, hun selv sælger. Og Radio- og tv-nævnet giver altså nu eksperterne ret.

Mette Bock tilføjer, at også programmet "Smag på Danmark" med kokken Claus Meyer vil blive vurderet en ekstra gang.

"Smag på Danmark" er af DR's seerredaktør, Jacob Mollerup, blevet kritiseret for at bringe skjult reklame for programmets hovedsponsorer.

/ritzau/