De har været sammen siden 1999. Nu forlænger FC København og hovedsponsoren Carlsberg aftalen yderligere.

»Det er en fortsættelse af en flot fælles fortælling og rejse for to store danske fyrtårne, som vi er meget stolte af at være en del af,« siger Bo Rygaard,bestyrelsesformand i Parken Sport & Entertainment.

Aftalen kører nu til minimum 2026, og den kommer også FCK-tilskuerne til gode.

»Med den nye aftale forpligter vi os begge til at give fanoplevelsen endnu et markant løft med nye, store investeringer i blandt andet et integreret fanmiljø og andre fan-faciliteter. Det kunne vi ikke uden partnerskabet med Carlsberg. Et af de første skridt bliver en undersøgelse blandt vores fans omkring de ønsker, de har til oplevelsen til vores kampe,« siger Katja Moesgaard, der er COO i F.C. København.

Det fremgår af pressemeddelelsen, at FCK har haft en tilskuerfremgang på 25 procent i denne sæson.

Også hos ølgiganten er der tilfredshed med det fortsatte samarbejde.

»Carlsberg har været en del af dansk fodbold i hele min levetid, og vores partnerskab med F.C. København går næsten ligeså lang tid tilbage som vores partnerskab med Liverpool FC og landsholdet. Aftalen betyder meget for os alle sammen,« siger Carlsberg-direktør Peter Haahr Nielsen.

Superligaen og FCK er i øjeblikket på vinterferie.