Kunderne hos Flybillet.dk risikerer at vente hele 16 uger på at få deres penge tilbage, hvis de afbestiller deres rejser.

Rejseselskabets marketingsdirektør Marléne Wallberg er dog af samme opfattelse som Forbrugerrådet i Danmark: Kunden skal have sine penge så hurtigt som muligt. Men det afhænger af, hvor hurtig det pågældende flyselskab er til at behandle sagen, skriver hun i en mail.

- Flyselskabet skal godkende tilbagebetalingen. Så sender de pengene til os, og så sender vi pengene til kunden. Vi skriver, at det i værste fald kan tage op til 16 uger. Det er ’worst case’. Vi vil ikke gå ud og love noget, vi ikke kan holde. Da BT gør det klart overfor Flybillet.dk, at Forbrugerrådet siger, at der overhovedet ikke bør være en ’worst case’, svarer klageansvarlig Lotta Svennbeck:

Vi er formidlere af flybilletter, og vi forholder os til de regler, som flyselskaberne, bankerne og kunderne har.Men det giver Mads Mølgaard Bräuner, jurist ved Forbrugerrådet, ikke meget for:

- Det ændrer ikke ved situationen. Det er stadig Flybillet.dk, der er aftalepart. Uanset hvordan deres underleverandører opfører sig, og hvilke aftaler de har med eventuelle underleverandører, så har det intet med tilbagebetalingen at gøre, som skal ske hurtigst muligt og maks. inden for en uge.