»Jeg vil helst have været alt det her foruden.«

Lars Bøje Pedersen har haft en hektisk dag. Meget hektisk endda. Han er direktør i børnetøjsfirmaet Holly's, som søndag eftermiddag blev kastet ud i det, Lars Bøje Pedersen selv kategoriser som en 'shitstorm'.

»Vi har ikke ønsket at genere nogen eller noget,« gentager han flere gange, da BT får fat i ham over telefonen søndag aften.

Historien begyndte, da kendisbloggeren Mascha Vang lagde et oplæg op på sin blog, hvori hun fortalte om den sag, som hun og hendes børnetøjsfirma Hollie Nolia på det tidspunkt var i med Holly's. Lars Bøje Pedersen og resten af Holly's mente nemlig, at varemærket Hollie Nolia - som samtidig er navnet på Mascha Vangs datter - lå for tæt på deres.

'De vil derfor nu møde mig/os i retten på fredag, så de kan tvinge det igennem, at jeg ikke længere må bruge min datters navn – MIN DATTERS NAVN!' skrev Mascha Vang frustreret.

Og herfra gik det hurtigt. Mascha Vangs fans gik med det samme ind og støttede hende, og flere tøvede ikke med at svine Holly's til i kommentarfeltet på bloggen. Det mærkede Lars Bøje Pedersen og resten af Holly's også, da der kort efter også begyndte at komme negative kommentarer på deres Facebook-side.

»De begyndte at skrive i en konkurrencetråd, der kørte på vores Facebook-side, hvor de svinede os til og skrev, at de aldrig ville købe noget fra os. Jeg ved ikke, om det var tidligere kunder eller bare nogen af hendes fans,« siger Lars Bøje Pedersen.

Men kommentarerne blev med at vælte ind, og klokken 18.33 blev det nok.

'Vi vil i morgen mandag bede vores advokat om at trække sagen mod Mascha Vang og Claire Group A/S, som er den koncern, der står bag mærket Hollie Nolia, tilbage,' skrev Holly's på sin Facebook-side.

En beslutning, som firmaets advokat ifølge Lars Bøje Pedersen var meget imod, fordi han mente, at de havde en god sag. Men Lars Bøje Pedersen valgte alligevel at trække stikket.

»Vi har et godt produkt og gode kunder, som vi er glade for, og jeg ønsker ikke at blive udsat for sådan en shitstorm, så vi har valgt at sige, at det kan vi ikke hamle op med,« siger direktøren.

Han er ked af, at sagen udviklede sig på den her måde.

»De (Mascha Vang og Claire Group A/S, red.) har søgt om at få registreret et varemærke, som ligner vores. Og det er klart, at næste gang nogen registrerer et, der ligger tæt op ad vores, så kunne de sige 'jamen, hun kunne jo godt gøre det'. Derfor bliver man nødt til rent retsligt at forsvare sit varemærke,« siger Lars Bøje Pedersen og fortsætter:

»Vi har bare søgt at lave en mindelig aftale, ligesom vi har gjort med andre før, om, at de begrænsede brugen af deres mærke. For eksempel at de ikke brugte firekløveret. Det vil - som jeg forstår det - være med til at underbygge vores sag i fremtiden, hvis andre skulle søge noget mod vores mærke. Men altså, vi forsøger jo bare at drive et tøjmærke, og jeg er jo ikke advokat.«

Nu håber Lars Bøje Pedersen, at sagen har nået sin slutning, og at der igen kommer ro på i hans virksomhed.

»Jeg ønsker Mascha Vang al mulig held og lykke med hendes varemærke. Det har aldrig handlet om noget personligt omkring hende.«