Betalingsringen har gjort DSB særdeles upopulær i flere kommuner omkring København.

____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Årsagen er, at DSB netop har afleveret et udspil til, hvordan man kan øge antallet af parkeringspladser ved adskillige S-togstationer, når folk skal betale for at køre ind og ud af København.

Og det er tydeligt, at DSB har været i gang med den helt store kreative pen for at finde plads til flere parkeringspladser. Det skriver Jyllands-Posten.

I en fredet skov ved Holte Station skal der f.eks. fældes træer og buske for at få plads til 200 parkeringspladser. I Herlev er det et butikscenter med 1000 arbejdspladser, der må opgives for at skabe plads til parkeringspladser, hvis det står til DSB.

TROR DU, AT DER BLIVER TRAFIKKAOS UDENFOR BETALINGSRINGEN? DELTAG I DEBATTEN UNDER ARTIKLEN.

LÆS OGSÅ:
 

Herlev-borgmester Thomas Gyldal Petersen (S) ryster på hovedet af DSB.

- Der er bare ikke plads til nye p-pladser i Herlev. Det virker som om, at DSB har siddet ved et skrivebord inde i København og sat nogle streger på et kort uden at forholde sig til, hvordan virkeligheden ser ud, siger han til Jyllands-Posten.

I Holte er problemet, at parkeringspladserne skal være i et fredet skovområde, som borgmester i Rudersdal Kommune, Erik Fabrin, siger strider mod alt planlægning for området.

DSB erkender over for avisen, at det måske er gået lige stærk nok, da udspillet om flere parkeringspladser skulle laves.

- Jo tættere vi kommer på Københavns centrum, jo sværere er det at finde egnede arealer til bilparkering, fordi bebyggelsen er meget tæt. Man kan ikke bare finde bar jord, siger chef for Bygherre – DSB ejendomme, Niels Dam til Jyllands-Posten.

LÆS OGSÅ: 

Transportminister Henrik Dam Kristensen har givet DSB en opgave med at finde ekstra 2.500 parkeringspladser. Det skyldes, at man forventer et øget pres på flere S-togsstationer ved etablering af betalingsringen, fordi færre ventes at tage bilen til København. Problemet er blot, at det kun er lykkedes DSB at finde 1.500 parkeringspladser, og trafikordfører for Socialdemokraterne, Rasmus Prehn, erkender ydermere, at det langt fra er givet, at 2.500 ekstra pladser er nok til det øgede behov.

Et behov som hverken Socialdemokraterne og eller DSB har en løsning på.

LÆS OGSÅ: 

Det endelige forslag fra regeringen om betalingsringen ventes præsenteret i næste uge.
Tror du, at der bliver trafikkaos udenfor betalingsringen? Deltag i debatten herunder. De bedste indlæg bliver bragt i B.T. onsdag.