Brøndbys nye hovedsponsor, KasiGroup, skal af med 100 millioner kroner til SAS Liga-klubben i løbet af fem år, men har kun fire millioner i egenkapital.

Den store og indtil for nylig ukendte nye hovedsponsor for Brøndby IF, KasiGroup, mangler penge. Det skriver Ekstra Bladet tirsdag. KasiGroup skal fra 2008 og fem år frem af med mindst 100 millioner kroner til SAS Liga-klubben, penge, som smykkegrossistfirmaet slet ikke har endnu.

Sidste år var firmaets overskud efter skat og afskrivninger 2,6 millioner kroner, mens egenkapitalen var på fire millioner kroner. Direktør Jesper Nielsen i KasiGroup forstår godt, hvis nogle har svært ved at se, hvor de 100 millioner så skal komme fra.

- Ja, det kan jeg sådan set godt forstå. Men vi vokser enormt i disse år. I indeværende regnskabsår når omsætningen op på 650 millioner. Sidste år var den 191, siger Jesper Nielsen.

Direktøren erkender, at der ikke er nogen garanti for, at overskuddet kommer, men siger samtidig til avisen, at man ikke skal være nervøs for, at firmaet ikke kan betale de aftalte beløb.

Brøndbys administrerende direktør, Ole Palmå, udtalte allerede ved præsentationen af KasiGroup som ny hovedsponsor, at klubben har analyseret tingene, og at man i Brøndby føler sig overbevist om, at KasiGroup kan honorere det aftalte beløb.

/ritzau/