Når det danske landshold på onsdag løber på banen mod Lichtenstein i Horsens, bliver det helt uden den røde farve, som ellers normalt dominerer hjemmebanedragten.

Efter en 12-årig afstikker til Adidas er det gamle, traditionsrige samarbejde mellem det danske fodboldlandshold og Hummel genopstået op til den forestående VM-kvalifikation.

Det faktum har sådan set været kendt i et godt stykke tid nu, men på torsdag løftes sløret for den nye trøje. Inden skal tavlen med glippede slutrunde-kvalifikationer vaskes ren. Det bliver på unik vis symboliseret i onsdagens venskabskamp mod Lichtenstein.

»Det er tid til at skrive nye historier, og nye historier har brug for en blank side – et tomt lærred. Den hvide trøje er symbolet på dette,« siger Hummels kommercielle direktør, Søren Lund, i en pressemeddelelse.

Trøjen er hvid, shortsene er hvide og sokkerne er hvide. Alt på nær rygnummeret er fuldstændig hvidt.

»Trøjen er faktisk så hvid, at du ikke engang kan se vores logo, fordi det går i ét med resten. Men pyt med det. Hummel er ikke bare sponsor, vi er også fans, og derfor er det vigtigere for os, at landholdet rejser sig igen, end at vi flasher vores logo. Af samme grund vil vi gerne opfordre alle danske fodboldfans til at tage en hvid trøje på denne aften og markere starten på en ny epoke for landsholdet.«

Artiklen fortsætter under billederne...

Foto: hummel
Vis mere

Foto: hummel
Vis mere

De hvide hvide dragter bliver altså kun brugt i én enkelt kamp, inden den rigtige trøje offentliggøres torsdag. Ifølge pressemeddelelsen fra Hummel bliver der produceret 99 unikke, hvide spillertrøjer, som bliver sat til salg i henholdsvis Aarhus og København.

Derudover vil de trøjer, som spillerne har spillet i mod Lichtenstein, blive sat på auktion fra på fredag. Overskuddet går ubeskåret til FC Granatchok, som er en fodboldklub for danske soldater, der er kommet hjem med krigsskader.