B.T. sætter fokus på en lang række populære autocampere i de prisklasser, der rykker på det danske marked. Ikke de billigste og mest skrabede, men de populære udgaver med selepladser fra to til seks personer. Til egoisterne og til børnefamilierne.


Autocamperne har gennemgået en stor udvikling de senere år. De er blevet både mere luksuriøse, praktiske og mere velkørende. Takket være de ny brede og lave chassis fra de store bilproducenter.


Der sælges autocampere for millioner i Danmark. På trods af høje de registreringsafgifter. Det er 'det grå guld', plus 50’erne, der er storaftagere af de rullende feriehuse.

Pengestærke kunder, der propper vognene med udstyr. Drømmen skal leveres helt ud! Fiat er den store leverandør af biler til autocamperbranchen, men har Ford også læst lektien og er nu leveringsdygtig i Transit med lavt og bredt chassis.

En gennemgående tendens i den ny generation autocampere er de såkaldte hæve-sænke-senge over siddegruppen foran i vognen. En genial og praktisk løsning, der sparer masser af plads.

De fleste af vognene i B.T.'s test er de delintegrerede, de mest elegante og de mest aerodynamiske. Der er to helintegrerede med, men blot en alkovemodel, der trods sit lidt kluntede design er populær som udlejningsvogn - på grund af dens praktiske indretning.

Prisen på vognene i B.T.-testen svinger fra 606.900 kr. for italienske moovéo med seks sele- og sengepladser til den superlækre helintegrerede Hymer B-Klasse til lige over millionen.