Dansk smør er kendt verden over, og Lurpak sidder tungt på imagetronen.

Det viser en pressemeddelelse fra YouGov Denmark.

YouGov har foretaget en ranking af danskernes favoritter inden for dagligvarer 2021.

Her har de rangeret varemærker ud fra seks forskellige imageparametre: kvalitet, generelt indtryk, værdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshed.

Lurpak lander helt i top på den danske ranking med en score på 40,3. Samtidig kan Arla, som også producerer Lurpak, glæde sig over, at de selv kommer ind på andenpladsen med en score på 34,9. Tredjepladsen går til Anthon Berg med score på 32,3.

Endnu et smørbrand fra Arla har sneget sig med i top 5, nemlig Kærgården på en fjerdeplads, mens femte- og sjettepladsen går til to ølklassikere, Carlsberg og Tuborg.

Et enkelt af supermarkedernes egne brands har også fundet vej ind på top 10, og det er Änglamark på syvendepladsen foran brands som Toms, Løgismose og Rynkeby