Humøret i den trængte Århus-storklub i fodbold, AGF, røg et par grader mod nord, da en ny hovedsponsor i går holdt sit indtog i klubben. Det er byggevarehuskæden Bauhaus, en af Europas største, som bliver hovedsponsor for AGF i resten af sæsonen i stedet for den konkursramte John Trolle-virksomhed, Memory Card Technology.

"Det er virkelig dejligt. Så får vi lidt ro over arbejdet," sagde den flittige AGF-direktør Michael Hyldgaard.

Bauhaus er schweizisk ejet med hoveddomicil i Mannheim, Tyskland. Kæden har sit danske hovedsæde i Århus og har ni varehuse i Danmark.

"Bauhaus findes på mange stadionanlæg indenfor fodbold, håndbold og ishockey, men klubsponsorater er nyt for os. Vi vil gerne hjælpe AGF lige nu, men det er ikke planen at fortsætte," sagde adm. direktør Jens Sørensen fra Bauhaus.

Til markedspris

Firmaet er i forvejen sponsor i AGF, men på et lavere niveau. Et hovedsponsorat er i millionklassen, og Hyldgaard siger, at klubben har fået markedsprisen - uden at gå i detaljer med beløbene.

For resten af sæsonen har AGF de ønskede to hovedsponsorer, Opel og Bauhaus, men begge stopper til sommer.

"Men nu får vi mere tid til at finde de to nye, der skal være med os i næste sæson," siger Michael Hyldgaard. pil.