En YouTube-inspireret dukke har taget USA med storm, og nu lander den også på de danske butikshylder.

L.O.L Surprise er navnet på 'overraskelsesdukken', og den har hentet inspiration fra de såkaldte 'unboxing'-videoer, hvor YouTube-brugere pakker produkter ud foran deres seere.

L.O.L Surprise er derfor pakket ind som en rund kugle, men for at komme ind til selve dukken, skal man igennem syv lag, der alle indeholder overraskelser. Det kan være klistermærker, tøj til dukken eller andet.

Sådan ser dukken ud, før du har begivet dig ud i at komme igennem de syv lag
Sådan ser dukken ud, før du har begivet dig ud i at komme igennem de syv lag Foto: myNEWSdesk
Vis mere

I april kunne Forbes berette, at dukken i løbet af seks måneder var solgt i 2,5 millioner eksemplarer i USA, og da L.O.L Surprise i december sidste år blev lanceret, måtte de amerikanske borgere efter én uge acceptere, at dukken var udsolgt.

En del af overraskelsesmomentet ligger også i, at der er 45 forskellige dukker i samlingen, men at du ikke ved, hvilken en der gemmer sig i pakken, når du hiver den ned fra hylden i butikken.

»Samle-legetøj er ikke et nyt fænomen, men mysterie-pakker som L.O.L Surprise er i vækst af den simple årsag, at børn er vilde med overraskelsesfaktoren,« fortæller Henrik Mathiasen, der er direktør i AMO Toys, som står for lanceringen af dukken i Danmark, i en pressemeddelelse.

L.O.L Surprise står for 'Little Outrageous Littles Surprise Dolls Assortment', og dukken lander i de danske butikker fra midten af august.

Sådan ser det ud, når man 'unboxer' - eller altså åbner - et eksemplar af L.O.L Surprise: