Netsupermarkedet Nemlig.com lægger sig nu fladt ned og er gået igang med at undersøge, om der ligger flere klager over deres chauffører.

Som BT har beskrevet er to unge kvinder uafhængigt af hinanden i denne weekend stået frem med klager over chauffører fra Nemlig.com, der ikke kun leverer varer, men også en særdeles intimiderende opførsel.

I går var det 27-årige Luna fra København, der fortalte om en chauffør, der lånte toilettet og efterfølgende bombarderede hende med lumre sms'er. Hun klagede og blev tilbudt chokolade og vin som undskyldning.

I dag er det 22-årige Julie fra Roskilde, der følte sig alvorlig krænket af en anden chaufførs opførsel. Hun klagede skriftligt, men har aldrig fået svar.

BT har nu været i kontakt med pressemedarbejderen fra Nemlig.com. Han fortæller, at virksomheden er gået igang med at undersøge, hvorfor Julie aldrig har et svar fra Nemlig.com.

Det har ikke været muligt at få den ansvarlige direktør til at stille op til interview, men pressemedarbejderen har mailet dette svar fra Nemlig.com:

»Vi beklager meget, det der er sket, og vi tager på det kraftigste afstand fra chaufførens opførsel. Kundens telefonnummer fremgår i dag på kørselslisten, så chaufføren har mulighed for at kontakte kunden i de få tilfælde, hvor chaufføren fx ikke kan finde hoveddøren eller adressen. Det har alle vores chauffører håndteret glimrende gennem årene, men nu viser det sig desværre, at der er nogle få, der ikke har kunnet håndtere opgaven professionelt. Det er utrolig ærgerligt, at de ødelægger det for alle de andre chauffører, som hver dag håndterer opgaven rigtig godt. Vi kan ikke leve med, at noget lignende opstår i fremtiden. Vi vil derfor straks kigge vores procedurer igennem omkring leveringen og herunder fjerne telefonnumrene på kørselslisterne,« siger Henrik Hjorth, viceadministrerende direktør, nemlig.com.

22-årige Julie har opfordret alle, der har oplevet problemer med Nemlig.com chauffører til at stå frem, så det kan blive stoppet.