Der er stor forskel på mikrobiler. Nogle har plads til fire, andre til fem, og de fleste giver ikke mulighed for anhængertræk.

Med BT PLUS får du:

- En guide til at finde den helt rigtige mikro-bil

- Test af 4 mikro-biler

- Artiklen: 3 nye mikrobiler oversigt

Vi tester:

- Chevrolet Spark

- Toyota Aygo

- Fiat Panda

- VW Up




BT PLUS anbefaler også:



Har været danskernes foretrukne bil, men er kommet under kraftigt pres af konkurrenternes nyere modeller. Samtidig er det en bil, som i det såkaldte Autoindex, der handler om ejernes tilfredshed, roder rundt på en bundplacering.

I denne udgave til 132.675 kr. virker den ellers tilforladelig.

Den er fint udstyret, der er rigtige ruder i bagdørene, der betjenes elektrisk. Pladsen er over gennemsnittet i forhold til testens øvrige biler.

Turen på bagsædet foregår stadig med bøjet nakke og klemte ben, men en lille del af det forfærdeligt høje design får en berettigelse ved at give de få ekstra centimeter til bagsædepassagererne. Det gør faktisk Chevrolet’en til vinder af bagsædetesten.

Men der skal også en del til at hive den op i forhold til konkurrenterne. Designet er ikke særligt pænt, motoren virker træt, den har ikke tilstrækkeligt bundtræk. Heller ikke selv om den er testens eneste firecylindrede. Vurderet fuldstændigt subjektivt, for den har på tallene næsthutigste acceleration af de fire biler.

Indvendigt forekommer den lettere tarvelig i sit design og materialevalg, og den generelle finish er dårlig. Bagagerummet måtte også gerne have været en tand større.