Det var nok det bedste, jeg indtil nu har set fra Kevin Magnussen i Formel 1. Der har (heldigvis!) været andre højdepunkter, for eksempel den allerførste Young Driver Test i Abu Dhabi 2012, andenpladsen i debutløbet i Melbourne 2014, den imponerende kvalifikation i Monaco samme år og fighten med de rigtig tunge drenge anført af Fernando Alonso i Belgien 2014.

Ved alle disse lejligheder fik en ung og uerfaren 'K-Mag' alt det ud af bilen, der var i den. Men søndag i Sotji fik han mere ud af sin Renault end den egentlig kunne. Bevares, han var heldig at vinde mange placeringer på en kaotisk første omgang, men i Formel 1 skaber man i høj grad sit eget held. Og resten af løbet forsvarede Magnussen eminent de placeringer, han havde vundet - i kamp med betydeligt hurtigere biler.

Jeg tror ikke, der er ret mange i 2016-feltet, der kunne have fået den Renault i mål på en syvendeplads. Se bare på, hvad teamkammerat Jolyon Palmer fik ud af samme bil: En 13.-plads. Og en hurtigste løbs-omgang, der var næsten et sekund langsommere end Magnussens bedste.

Der var op til weekenden meget snak - i hvert fald i Danmark - om en snarlig kørerudskiftning hos Renault. Jolyon Palmer skulle efter sin katastrofale indsats i Kina være i farezonen for at miste sin plads til reservekører Esteban Ocon, men lidt research i paddocken satte tingene på plads:

'Bullshit,' var for eksempel det eneste ord, teamets talsmand, Andy Stobbart, ville bruge om rygterne. Når det så er sagt, er der ingen tvivl om, at Palmer er i krise. Han er var for tredje weekend i træk markant langsommere end Magnussen, og den slags bliver der lagt mærke til i paddocken.

Palmer bliver med Stobbarts udmelding ikke udskiftet inden for den nærmeste fremtid, men jeg hører, at han har fået de næste måneder til at forbedre sig.

Er han ikke rykket tættere på Magnussen inden sit grandprix på hjemmebanen Silverstone i juli, kan han være fortid i Renault-teamet. Palmers krise og resultatet i Rusland betyder, at Kevin Magnussen nu definitivt har etableret sig som førstekører. Det er ikke en titel, teamet selv vil bruge, men hvis man er mere erfaren end sin teamkammerat og markant hurtigere, er ' førstekører' den rigtige beskrivelse.

Team-ledelsen og ingeniørerne er vilde med danskerens indstilling, og det er tydeligt, at han får det optimale ud af den forældede Renault RS16 og den nuværende, svage motor.

Renault-ledelsen besluttede op til løbet i Rusland at fortsætte udviklingen af teamets 2016-model. Man overvejede at flytte fokus over på den kommende 2017-model, men nu vil man i hvert fald i et par måneder endnu arbejde videre med den nuværende RS16' er.

Med søndagens syvendeplads, Kevin Magnussen bag rattet og en ny motor, der er klar i Canada i juni, ligner det en klog beslutning. Der ligger flere point og venter på Kevin Magnussen og Renault i resten af 2016. Mange flere.