Fiat Doblo kommer til februar på det danske marked i en helt ny udgave med syv sæder som standardudstyr.

Storfamiliebilen er vokset større i forhold til forgængeren, 23 cm længere og 7,5 cm højere er den, akselafstanden er øget med hele 18 cm, men til gengæld er den tre cm smallere.

Doblo ventes kun til Danmark med dieselmotor og prisen bliver højere end den nuværende model, 1,3 JTDI i 'Family-udgave', der koster 225.000 kr.

Og som det er nu, bliver Citroën Berlingo og Peugeot Partner blandt konkurrenterne.

Doblo er en ægte Mini-MPV, den er marginalt større end Berlingo/Partner, og med uafhængig affjedring på baghjulene i stedet for en stiv bagaksel er den både mere velkørende og komfortabel.
Med syv sæder og skydedøre i begge sider er Doblo praktisk som få og med masser af sikkerhedsudstyr som airbags og ESP også en sikker ven af familien.

De to bageste fire sæder kan enkeltvis, efter behov, lægges ned og give bagageplads til den store guldmedalje.

Der er endnu ikke frigivet billeder af interiøret, så der er ikke meget, vi kan fortælle om det.
Fiat Doblo 1,3 JTDI er med en CO2-udledning på 129 g/km, også økologisk attraktiv selv om der endnu er et stykke til den magiske 100-gram-grænse.

Doblo leveres med partikelfilter som standard samt et Start&Stop-system, der automatisk stopper motoren, når bilen holder stille, og starter den, når der igen sættes i gear.

Fiat Doblo kan leveres med en række avancerede tekniske systemer så som Fiats ratbetjente kommunikationssystem Blue&Me med mulighed for at koble det det ny fuldt integrerede 'Blue&Me TomTom'-navigationssystem til.

Den ny Doblo kommer til februar i familieudgave og til marts også som varevogn.