Sæt reklamer på din bil og få kontanter, gaver eller rabat.

Med den forretnings-ide har firmaet SponsorCar i Tåstrup fået 70.000 medlemmer, der liver op i trafikken med deres rullende PR-søjler.

500 annoncører deltager i løjerne, og SponsorCar har siden starten i 2005 formidlet modydelser for 42 mio. kr. til medlemmerne.

Typisk sidder reklame-streameren på bilen i et par uger. Betalingen kan være alt lige fra tre flasker vin til en privat-alarm til en værdi af 4.000 kr.

- Større kontante beløb indebærer en mere omfattende sponsor-betalt foliering af bilen hos et specialfirma. Den sidder f.eks. et halvt år, og giver typisk 500 kr. om måneden til bilisten. Almindelige streamere sender vi ud med posten, hvorefter medlemmet selv klister dem på bilen, siger adm. dir. Johnny Magnussen.

Lige nu er der billetter til Bellevue Teatret, et ophold hos Lalandia, tre måneders gratis bredbånd, gratis filmleje, gratis privat-alarm, gratis taletid, fjernstyrede modelbiler og meget andet at hente.

Hjælp til julegaverne

En håndfuld streamere skaffer hurtigt julegaverne i hus. Tipper du nye medlemmer giver de en halvtredser pr. styk.

Medlemskabet er gratis, og bilisterne kan tilmelde sig kampagner efter eget valg. Men de skal lave en profil af sig selv først.

- Jeg har under mit medlemskab fået udbetalt ca. 5.000 kr. plus gratis billetter til en af OBs kampe, siger Henning Hansen fra Fåborg.

Køber man ind hos bestemte annoncører, ryger en del af betalingen ind på medlemmets konto. For Ann Grethe Zimsen fra Farum blev det lidt af et eventyr.

- Jeg reklamerede for Intercasino, og i stedet for at få pengene udbetalt kontant, spillede jeg for dem. Det gav en gevinst på 17.000 kr.. Nok til udbetalingen på en ny bil, fortæller den heldige vinder.

Ann Schøn fra Tylstrup i Jylland fik gratis kæmpebilleder fra bryllup og barnedåb lavet hos fotofirmaet Sumopix.

Foran Bellevue Teatret møder vi fire medlemmer, der skal ind og se forestillingen ’Normalerweize’. Gratis.

Billigt og effektivt

Bil-streamere er et interessant annoncemedie, fordi en kampagne kan målrettes præcist, billigt og effektivt.

- Hvis et pizzaria i en mindre by vil være kendt på rekordtid, er en håndfuld streamere nok. De bliver hurtigt samtaleemne, og betalingen - f.eks gratis pizzaer for et par hundrede kr. pr. streamer - er overkommelig, siger Johnny Magnussen.

Ofte er bilisten selv en del af målgruppen. Hvis vedkommende f.eks. har haft gratis bredbånd i en periode, er der en god chance for, at abonnementet forlænges ud over gratis-perioden. Og hvis pizzaen smager godt, kommer kunden igen

Her ser du en række produkter, der markedsfører sig på privatbiler. Alle kan tilmelde sig via SponsorCars hjemmeside.