En praktiserende læge står frem og fortæller, hvorfor kan kimede akuttelefonen ned.

Akuttelefonen, der den 1. januar 2014 erstattede lægevagten, har modtaget megen kritik i sine første levedage på grund af utilfredshed over lange ventetider. Og tirsdag kom det så frem, at fire læger har ringet mindst 255 gange til akuttelefonen og dermed optaget linjen for syge borgere.



Og nu står den praktiserende læge Mogens Jørgensen fra Farum frem og fortæller, hvorfor han er blevet ved og ved med at ringe til akuttelefonen.


- Jeg har ringet igen og igen, fordi jeg aldrig kom igennem. Der var fem minutters ventetid og så prøver man igen og igen, siger Mogens Jørgensen til TV2.

Han afviser dog, at det har været for at chikanere, men forklarer, at hans ønskede en opfølgning fra akutordningen om sine egne patienter.



- Jeg har kontaktet 1813-telefonen for at høre, hvorfor der ikke kommer skriftlige meddelelser, når en af mine patienter har ringet til 1813. Det er det, vi kalder epikriser, og det er ret vigtigt, når vi skal følge op på behandlingen. Og i en periode kom der slet ikke noget, siger Mogens Jørgensen til TV2.

Mogens Jørgensen har ifølge TV2 ringet hele 30 gange til 1813 alene den 4. januar.

Her er alle chikane-opkaldene til 1813