Fattigdomsdebatten har skabt panik i regeringstoppen. Både statsministeren og socialministeren var i går nødt til at gribe ind i debatten, efter at SFeren Özlem Cecik havde begået så mange brølere, at sagen ligner en politisk katastrofe.
En oplagt vindersag for regeringen er blevet tabt på gulvet af Özlem Cekic, der først måtte undskylde, at hendes eksempel på en fattig alligevel ikke var fattig.
Og i går skabte hun mere panik ved at melde afbud til et læser-arrangement på B.T.
LÆS OGSÅ:Thorning: Carina er ikke fattig
LÆS OGSÅ:Søvndal: Fattigdoms-debat er kørt af sporet
Den beslutning blev hun dog presset til at omgøre af gruppeformand Pernille Vigsø Bagge og pressechef Tasja Parize.
Ifølge B.T.s oplysninger gik statsminister Helle Thorning-Schmidt og socialminister Karen Hækkerup ud i en koordineret offensiv for med damage control at forhindre, at sagen voksede sig større.
Skal yde, før man kan nyde
Først meldte Karen Hækkerup ud i Jyllands-Posten, at man skal yde, før man kan nyde:
- Vi har i alt for lang tid været fokuserede på, hvad vi kan få, og for lidt fokuserede på vores eget ansvar for at bidrage til fællesskabet.
LÆS OGSÅ:Så meget ekstra får 'fattig-Carina' efter nytår
Og for at minimere den skade, som Özlem-sagen allerede har påført regeringen, gjorde Helle Thorning-Schmidt senere på dagen et hårdnakket forsøg på lukke sagen endeligt, da hun fra Folketingets talerstol slog fast:
- Jeg vil godt sige det klart og tydeligt, at jeg mener det samme som min social- og integrationsminister, der sagde, at hun (Carina, red.) ikke var fattig. Det mener jeg heller ikke, hun er, udtalte Helle Thorning-Schmidt og bankede dermed endegyldigt det sidste søm i kisten på Özlem Cekic’ case, som hver måned får 15.700 udbetalt efter skat.
Den klare melding kom kun et døgn efter, at Thorning nægtede at gå ind i debatten om, hvornår man i Danmark kan kalde sig fattig. Statsministeren blev ellers bombarderet med spørgsmål om sagen på sit tirsdags-pressemøde.Sagen stopper dog ikke der.
Skarpe skud fra egne rækker
Men statsministerens håb om at lukke fattigdebatten holdt ikke dagen ud. For pludselig blev der skudt med skarpt mod socialministeren fra egne rækker:
- Timingen er forkert. Jeg er sådan set enig med socialministeren i hendes synspunkter, men jeg mener, at det er langt vigtigere nu at tale om, hvordan vi reelt tackler fattigdom i Danmark i stedet for at diskutere ret og pligt, siger den radikale socialordfører Marlene B. Lorentzen til B.T.
Også SF angriber socialministeren.
- Det kan afspore en meget vigtig debat om fattigdom i Danmark, når socialministeren gør op med krævementaliteten lige nu. Det er et reelt problem, at der er fattigdom i Danmark, og det er den vigtigste debat overhovedet at tage, siger Annika Smith, medlem af SFs landsledelse.
- Den sag er virkelig en maveplasker for både Özlem Cekic og hele SF.
Det rammer hårdt i en tid, hvor deres troværdighed i forvejen er i bund. Det kan næsten ikke være værre, siger politisk kommentator Hans Engell.
Hvad mener du? Deltag i debatten herunder























fattig panik
Af: Finn Hansen, Fredag den 2. december 2011, 07:46
En gylden regel:
Gør dig ikke klog på noget, du ikke ved noget om, undersøg det først.
Valg
Af: Bjarne Nissen, Fredag den 2. december 2011, 00:04
Det er ikke længe siden vi havde valg til Folketinget, men efter den længste valgkamp i Danmarks historien, hvor de nuværende regeringsbærende partier lovede rumpen ud af buskerne, men efterfølgende løb fra det hele, er der et enormt behov for et valg.
Personsagerne med Sohn, Sass og vodka-Hansen, er een side af problemet, en anden er at den nye regering - trods god tid dertil - ikke aner hvad den skal gøre.
Derfor er det allerede nu nødvendigt med nyvalg til Folketinget.
Den eneste grund til, at vi ikke får valg før om næsten 4 år er, at det eneste regeringspartierne kan blive enige om, er at blive ved magten, uanset indholdet af politikken.
Islams kvælertag
Af: Sofia, Torsdag den 1. december 2011, 22:51
Lars Christiansen, d.1-12-2011.
Det har intet med racisme at gøre,
men vi bruger over 1oo milard. om året
på flygtninge, asyl og andre som nasser på os.
Så vågn op dansker det er ikke kun mig
der skriver her, med dette problem.
Læs dem alle sammen, unge mand,
eller sov nu.
Liberal Aliance scorer point
Af: HC, Torsdag den 1. december 2011, 22:23
Respekt for Joacim Olsen som i starten lagde sig ud med alt og alle, men har taget alle stikkene hjem til sidst. Regeringen er igen ude på tynd is. Nu er det tiden at den finder mere solid grund at arbejde på, så vi her i Danmark kan se fremad og ikke hele tiden sløres af fejldispositioner og falske løfter.
Sørg dog for at dem der virkelig mangler til det daglige får nogle bedre levemuligheder og hvis de er i stand til det, lyst til at få det bedre gennem et arbejde.
Det kan ikke være rigtigt, at dem, der virkelig er fattige, enten på grund af sygdom eller uheldige omstændigheder, udsættes for regeringens "Redningsafgifter" uden en eller anden form for kompensation.
En forringelse af reallønnen efter regeringens model giver ikke mod på fremtiden.
regerings partier skyder
Af: john jessen, Torsdag den 1. december 2011, 18:21
Einstein's seneste Teori:
"If you run naked around a tree at a speed of 296000 kilometers/second, there is a distinct possibility of fucking yourself. OR , YOU CAN VOTE FOR SF - S - EL to obtain the same effect".
Befriende
Af: Arne Sloth Kristoffersen, Torsdag den 1. december 2011, 17:59
Det er befriende, at der nu er gået hul på bylden, så der bliver fokuseret på, at det altid skal kunne betale sig at arbejde. Det gode, gamle princip om, at man skal yde, før man kan nyde, bør igen komme i højsædet. Det er desuden afslørende, at den yderste venstrefløj også kritiserer dette princip.
Befriende
Af: Arne Sloth Kristoffersen, Torsdag den 1. december 2011, 17:59
Det er befriende, at der nu er gået hul på bylden, så der bliver fokuseret på, at det altid skal kunne betale sig at arbejde. Det gode, gamle princip om, at man skal yde, før man kan nyde, bør igen komme i højsædet. Det er desuden afslørende, at den yderste venstrefløj også kritiserer dette princip.
"Fatigdom"
Af: Lars Dahl, Torsdag den 1. december 2011, 17:14
At sætte tæring efter lyder nok lidt gammeldags, men det trænger vi til
Jeg kender mange der slider for en ret lille løn, men alternativet er jo at
andre skal arbejde for dem og det er de fleste da heldigvis for stolte til.
"Fatigdom"
Af: Lars Dahl, Torsdag den 1. december 2011, 17:14
At sætte tæring efter lyder nok lidt gammeldags, men det trænger vi til
Jeg kender mange der slider for en ret lille løn, men alternativet er jo at
andre skal arbejde for dem og det er de fleste da heldigvis for stolte til.
Også løbet af sporet
Af: CV, Torsdag den 1. december 2011, 16:37
Når man ser de sidste indlæg i denne "debat" kan man kun konstatere at denne ligeledes er kørt af sporet og endt i den sædvanlige mudderkastning.
Hvor er det sørgeligt at voksne mennesker( eller er det) ikke kan tale ordentligt til hinanden når man ikke er af samme mening.
Grotesk!
Af: K. Rasmussen, Torsdag den 1. december 2011, 16:08
SF er de dovne og nassernes parti. Skatterne hæves for alle der arbejder, så alle der nasser kan få mere.
Velfærdsstaten er løbet løbsk, når bistandsklienter hæver mere om måneden end en almindelig ufaglært arbejder. Det er grotesk. Alle os der arbejder og betaler skat er til grin. Skatten skal ned så den enkelte arbejder har mere i hånden og man kan passende finansiere det ved at skære i bastanden, som tydeligvis er alt for høj!!!
Islams kvælertag
Af: Sofia, Torsdag den 1. december 2011, 16:08
Har du ikke andet at lave, så gå ind på you tupe, islam ud af Danmark.
Så for du noget og se på din torsk.
Det er synd for dig, du keder dig,
spis vegatar så blve du i bedre homør,
og drik soja mælk.
Hvad snakker du om
Af: Lars Christiansen, Torsdag den 1. december 2011, 16:26
Her har et tydeligt eksempel på en der ikke aner hvad hun/han snakker om. Hvorfor kommer du med racistiske indlæg i en debat der handler om fattigdom i Danmark. Det hanler ikke om Islam. Det er da vist dig er der en torsk Sofia. Når du sviner folk til der har en anden holdnig en dig, siger det mere om dig end det gør om de andre.
Hils vennerne i DF
samfundsnasser
Af: Niels Jensen, Torsdag den 1. december 2011, 15:47
Carina er ærkeeksemplet på en samfundsnasser af de helt store - 20 år på bistand - Jesus Christ!!!
Ordbog
Af: Carlo, Torsdag den 1. december 2011, 15:23
Sofia!!! Når du nu er på nettet alligevel, så få lige bestilt en retskrivningsordbog.
Sov godt
Af: Sofia, Torsdag den 1. december 2011, 14:47
Er du dum eller bare en naiv dansker.
Trykker, du også, strakkels Carlo.
Sov du bare vidre.
Hmmm
Af: Carlo, Torsdag den 1. december 2011, 14:51
Du udstiller dig selv, men kan åbenbart ikke se det. Det kræver en vis intelligens
Spild af tid
Af: Karen Hansen, Torsdag den 1. december 2011, 14:55
Carlo!!! Du spilder din tid. Mod dumhed taler selv guderne forgæves. Det er Sofia et godt eksempel på.
Mere Vås
Af: BH, Torsdag den 1. december 2011, 14:47
Nej!!! Det er stadig ikke studenterhuen der trykker på Sofia.
Islams kvælertag
Af: Sofia, Torsdag den 1. december 2011, 14:21
Regeringen, er en katastrofe.
Socialister er de værste kapatalister.
Gå ind på Jou Tube,
Racisme i England.
Det var godt det kom frem, at dansker
bliver snydt, de tar r.... på os.
Betty Nansens teater, er blevet
integrations teater, tillykke,
vi er rent til grin, vågn op dansker.
Vås
Af: Carlo, Torsdag den 1. december 2011, 14:41
Det er da vist ikke lige studenterhuen der trykker på Sofia
To måneder er for lidt...............
Af: Torben S, Torsdag den 1. december 2011, 13:51
To måneder er for lidt til at rydde op efter elleve års synder. Hvis man dertil lægger, at medierne, latterlige eksperter, politiske modstandere og ikke mindst mere eller mindre infantile amatørdebattører, gør alt hvad de kan for at undgå, at den nye regering kan starte oprydningen, ved at lave støj på skærmen.
Man skulle næsten tro, at disse folk helst ser, at Danmark kommer længere og længere ud i sumpen. Der kommer intet konstrukttivt fra disse, men de prøver kun at beslaglægge regeringens tid, så der ingen tid bliver til fremadrettet politik, til gavn for alle danskere.
Jeg forsvarer ikke politikerne, men der køres alt for lange skriverier, uanset hvad de gør. Medierne er meget skyldige i disse tidsudtræk, aviser skal holde liv i disse ting, så lang tid som muligt, det sælger aviser.
Derfor, stop med Jeres tidsrøveri, og lad os få rettet på fortidens synder!
Ja, det er en rigtig god dag for BT
Af: Henne, Torsdag den 1. december 2011, 13:48
Ja, det er en rigtig god dag for BT, det kan være de er på vej til deres endelig mål og igen få en borgerlige regering.
Nu er det min tur til at brække mig, over de småborgerlige dansker, som sviner en person, som måske ikke har været lige heldig og dygtig som jer. I skulle skamme jer, der er ingen af os som ved, om Carina har forsøgt at få arbejde. Det kunne jo være at det er samfundet der har fravalgt Carina og ikke omvendt.
Jeg kender en dygtig kvinde, hun havde en uddannelse, men selvom hun havde det, kunne hun ikke få et job..og er endt på kontanthjælp og har været det i mange år. Hendes problem var ikke, at hun var doven og ikke har taget de få muligheder hun har fået, men fordi hun er socialhandikappet og har problemer i forholdt til relationer overfor andre.
SANDHEDEN ON KONTANTHJÆLPS MODTAGER DE YDDER UDEN AT NYDDE
Af: Sophie, Torsdag den 1. december 2011, 13:01
folk på kontant hjælp bliver send i aktivering år efter år, for ingen løn, hvor de skal udføre arbejde i stats institutioner såsom kantiner for skoler og plejehjemmer, gør rent i bankerne, uden løn, for ISS; og bliveer sendt til at gøre rent på gader og samle blade,alle de ting som en kommune skal normalt betale folk for med rigtig løn, og som kommunerne spare penge på! masse af det!.
Så rend mig i alfabeten med din uvidenhed og myter.
du går på kursus og sider på din flader røv og får masser af penge for det, mens vi skal arbejde for det og da vi er senddt sådan uden at nogensinde få jobet som vi har knolklet for hele året, kommunen tjener penge på os, og vi får ikke engang penge til trnasporten hvilket vvil sige at aktiveringen koster en masse penge for folk på kontant hjælp! alt mens du sider og græder. og din idiot, når d ryger ud af din a kasse om lidt, ud af dagpenfen, så er du OGSÅ kontanthjælps modtager LIGE SOM HOS ALLE ANDRE SOM STARTEE MED AT VÆRE PÅ DAGPENGE OG RØG UD AF SUYSTEMET! so hold din kæft og bruge hjernen, og hold dig informeret istedet for!§
det kan ikke passe at i år 2011 der er stadig nogle som oven i købet er selv arbedsløst, som trot at hvis man er på bstand så får man en lejighed gratis og får det hele betalt.
jeg får 7500 om månede efter skat. det halve når huslejne er betalt. jeg har ingen brusekabne kun vasken i køknet, jeg tog det biligste bolig jeg kunne finde.
når ale udgifter er betalt jeg har 1700 kr til rådighed om månede.
hvad med dig?
det er 425kr om uge, 60 kroner om dage.
jeg går i biografen 1 gang om året, jeg går aldrig i byen for det har jeg ikke råd til, jeg går aldrig på ferie, og har ikke altid råd til at betale for de frimærker jeg bruger til at sende ansøgninger.
det er ikke fordi der er et par stk som har forstand på at få penge til sig at man skla skyfdde på alle arbedsløse, ser hvordan du er fuldstandig misinformeret og aner ikke engang at kontanthjælps modtager bliver sendt ude i aktivering hver 3. måmeder, og tit ender med et jon af et år til 9 måneder varighed som de kan ikke soige nej til og som er ren slave arbejde, hvor de ikke får de reel løn for det og som de kan ikke bruge i deres ansøgning da det er aktivering!
de har ingen rettigheder på arbedspladsen, kan ikke meldes sig en a kasse, og får det sværeste arbejde og bliver behandlet som skid af kollegerne på arbedspldsen fordi de får ikke løn!! så uanset om vi knokler eller ej vi bliver behandlet som pestilens!
alt imens kommunerne tjener penge på os! Vist du det?
veddu hvor mange milioner komunerne tjener på arbedsjløse på kontant hjælp hvert år?
vi vil gerne have venstre til at snakke om det.det er som om alle partier anner ikke en skid om hvad det reeelt foregår i samfundet.
en journalist burde sætte sig i det, lave en investigatin og regner ud hvore mange hundrede millioner kommunerne i dk rde facto sparer hvert år i løn til alle de job som går til kontanthjæps modtager.
så hvie regereningern virkelig vil have forlk i arbejde og vil motiver folk, og vil have ligheds, og vil skabe job, og få fol ud af kontanthjælp, hvorfor giver de ikke disse jb, som kommunerne råde over, til de samme kontanthjælps modtager som bliver sendt til at gøre det alligevel, men med en ansætteæses kontrakt i hånden, og får løn istedet for at være på bistands!
jeg kan fortælle dig hovrofr, fordi det er det hele spil for galieriet og det eneste der tæller er kroner og ører og sidn de sparer 3-4 løn for hver arbedsløs som besider et kommunal arbejde på kontnathjælp "løn", så vil de aldrig give en ansæøttelses kontrakt til disse mennesker selvom det er forbudt affagforeninger og regler at gøre dne slags og slevom det burde ikke exister.
amn blver også ativer i firmaer, hvor arbedsgiveren giver lønen for det jeg laver til kommunen som beholder min lømn og udbetaler mig kontanthjælp istedet for, og sådan er det fo alle folk på koontanthjælp men det snaker de aldrig om når de taller om at man skal ydde før man kan nydde..
hvad med at man ydde og udde men får ike enskid for det??!
jeg arbeded med folk som fik 26.000 og 28.000 om månede for tdet samme arbejde som jeg gjordt og jeg tit skulle gøre mere, mens jeg fik 7500 kr for det.
Syntes du det er i orden?
og fofr transporten jeg har ike råd til offentlig transport som er for dyre, så jeg cyykle men da man få altid stjålet sin cykel i Dk hver gang jeg skal købe et nyt en så slka jeg lave en lån i banken og kæøbe cykel i aldi.
skal du låne af bamken når du skal købe en cykel som koster 2000 kr??
Så nu at du er blevet oplyst med tal og data fra virkelighedens verden, jhvad jhar d at sige til det og hva har du tænkt dig at gøre?
når du er på kontathjælp du skal møde hver uge i jobcentrene og presenter 3 ansøgninger du har skrevet og sendt som bevis på at du søger arbejde.
hver uge.
og du skal registrer dig med en uge mellemrum som arbedssøgende.
hvis du glemer det de fjerner dit kontant hjælp.
så med den ene og dne anden ting jeg undre mig hvorfra du har fået den ide at vi sider på sofaet. i øvrig har jeg ingen sofa jeg har ikke råd til det og det er for lille der hvor jeg bo.
tingene er sådan siden 2008, og aktivering for kommune og firmaer har exsiter siden 90'erne.
så jeg undre mig at du har aldrig hørt om det. og at ingen politiker og journalister nævner det.
hvad gør de så ved det ????
Af: Gitte Jensen, Torsdag den 1. december 2011, 12:41
Jeg undres over at socialrådgivernes formand ikke har været på banen, for det må være hendes folk, der står for udbetalingerne til folk som Carina. Jeg tror da også der findes rigtig fattige folk i DK, men tænk hvis de kunne få bare nogle af de mange penge der ryger ud til folk som Carina. Så behøvede vi slet ikke denne debat. Så Socialrådgivere, tag Jer sammen, tænk med hovedet og knap så meget med hjertet, Det er ris til Jeres egen røv. Måske S-SF skulle tage og kigge dem lidt efter i sømmene. Men det vil de nok ikke, for det er jo deres kernevælgere.
Henviser til nedenstående
Af: David Lindén, Torsdag den 1. december 2011, 12:59
Læs nedenstående indlæg. Du bekræfter min pointe til fulde.
Ravende tågehorn hele bundtet!
Af: David Lindén, Torsdag den 1. december 2011, 12:31
I er allesammen fortabte, snæversynede og samfundsvidenskabelige analfabeter, der ikke har det mindste begreb om den sociale virkeligheds realiteter. Og jeg tænker i ønsker ej heller at vide det, fordi det ville betyde at aldrig kunne udtale jer om noget som helst med nogen form for validitet overhovedet. Problemet med sociologien og samfundsvidenskaben er at alle der har en stemme kan udbrede sig om den sociale virkelighed uden at have nogen som helst forudsætning for dette.
I ville sgu da aldrig begynde at udtale jer om kvantefysik hvis i ikke anede hvad pokker det gik ud på vel? Præcis det samme kan man sige ingen af jer bør gøre her, og i samme åndedrag ingen af journalisterne, eller politikkerne iøvrigt.
I er stort set alle som én: Ravende tågehorn hele bundtet!
JA UVIDENHED OG MYTHER HERSKER I DANMARK OG I REGERINGEN
Af: Sophie, Torsdag den 1. december 2011, 13:10
LOL RAVENDE ENIGE MED DIG!!
JEG KAN ikke fatt at ingen politiker er klar over hvad lovgivningen siger og at S og SF kan ikke svarer til venstre at KH modtager arbeder sågard for pengen dad de bliver regelmæssigt aktiveret til at udføre kommunal arbejder i kantine og have og gader og kontoter uden at jhave et ansætelses kontrakt of uden at få den normale løn for det men bare på kontanthjælp, og at det medfører ikke nogen som helæst ændringer i deres fropligtelser senere hen og at de kan blive aktiveret på den måde konstatn, hvilket er rene slaveri!
hfofor nævner H thorning ikke som forsvar hvor mangemillioner alle kommuner i danmark SPARER på kontanthjælps modtagere hvert år!!?
og hvor m,age timer de arbejder for kontathjæpe om året, sp kan de sågard regne ud deres timeløn!
jeg undreer mig at myterne om kontant hjælps modtagere blomster stadigvæk som de gør !!
og at politikere anner ikke en dyt af hvad de taler om!
det er ufattleig
du burder går i TV og fotæle om det. det skulle sætte en hel del folk tlbage på deres rette plads.
Stupid argumentation
Af: Lars Kragelund, Torsdag den 1. december 2011, 12:57
David Linden, i og med at socialpolitik ikke er komplekst som kvantefysik, så er dit argument latterligt. Hvad kan man sige? Meld dig dog ind i SF, kvajpande.
okay?
Af: David Lindén, Torsdag den 1. december 2011, 13:26
Til det kan jeg kun sige okay? og derefter ligne et stort spørgsmålstegn. Har du nogenside gjort dig den ulejlighed at læse et eneste værk af eksempelvis Pierre Bourdieu, Durkheim, Weber eller bare Morten Ejernæs? Kan jeg næppe forestille mig, for så ville du vide at social videnskab, herunder sociologi, etnometodologi, antropologi, osv osv. Er et overordentligt komplekst område, på linje med kvantefysik og andre positivistiske videnskaber. Blot med den forskel at hermeneutikken ikke har de stringente og målbare resultater som positivismen, hvilket gør det sårbart fordi det dermed er åbent for fortolkning fra alle og enhver. Men men men, dit lille pip bekræfter som sagt kun min pointe. Så kom frisk igen kære Lars. Du har jo ordet i din magt (smiler lidt overbærende).
Egne tanker, tak
Af: Lars Kragelund, Torsdag den 1. december 2011, 13:56
Hej David,
Er du i stand til at producere en tanke selv? Hvad med at forholde dig til virkeligheden i stedet for at ævle om diverse teorier, som alligevel ikke holder til et eftersyn?
/Lars
Sv.
Af: David Lindén, Torsdag den 1. december 2011, 14:44
Hej Lars.
Samfundsvidenskaben er netop videnskaben omkring virkeligheden Lars, og om hvorvidt de holder til et eftersyn må du jo så forsøge at analysere dig frem til, når du en dag får læst nogle af de føromtalte sociologer du så nonchalant kaster vrag på. Men det er en anden snak.
Og for at besvare dit spørgsmål om egen tankevirksomhed, så vil jeg sige at i min optik så eksisterer egne tanker eller forestillingen om det frit tænkende individ kun som et utopisk glimt i en nyfødt babys øje. Derfor må mit svar nødvendigvis blive nej det kan jeg ikke. Og det kan jeg ikke af den simple grund, at vi alle som en er et produkt af det miljø vi socialiseres ind i, ja også dig kære Lars, og som sådan udstyret med helt bestemte kognitive og kropsligt indlejret perceptionmatricer der afgør hvordan vi opfatter og indretter verdenen på, altså på et subjektivt plan. Det vil sige at vi over tid udvikler en form for forforståelse af verdenens beskaffenhed, som er bestemt af hvilken eksponering vi har været udsat for, eksempelvis i hjemmet. Men hvis jeg skulle redegøre for dette her, i et sprog du ville kunne forstå, ville det tage det meste af min dag. Og det har jeg simpelthen ikke tid til. Så jeg vil igen opfordre dig til at opsøge lidt viden på dette område selv, ja ikke kun dig, men alle der gerne vil oplyses bare lidt mere end hvad medierne, politikkerne og andre såkaldte eksperter konstant poster i hovedet på os af uvidenskabeligt bras.
David
Udenfor rækkevidde
Af: Lars Kragelund, Torsdag den 1. december 2011, 15:14
Du har desværre misforstået det hele, David, og det er synd for dig.
Sv. udenfor rækkevidde
Af: David Lindén, Torsdag den 1. december 2011, 17:17
Nå jaja, det kan du så mene. Men din overskrift falder uheldigvis tilbage på dig selv, hvilket dine efterhånden meget diminutive svar bekræfter. Af dine kommentarer er der ikke et eneste sted noget der tyder på du overhovedet har et modargument. Det altid nemt at sige du har misforstået det hele David, men når det ikke følges op af noget der bare minder om forståelse af hvad og hvilke mekanismer der strukturer verdenen, eller bare et forsøg derpå, klinger det unægteligt hult i mine ører.
En eller anden græsk filosof sagde engang, at han var den klogeste i verdenen fordi der var én ting han viste med sikkerhed, hvilket var at han ingenting vidste overhovedet, det ansporede ham til hele tiden at opsøge ny viden og undersøge den eksisterende. Jeg kan igen kun opfordre dig til at gøre det samme Lars, måske du finder ud af noget nyt?
Du har så evig ret
Af: JB, Torsdag den 1. december 2011, 12:42
Men hvordan kan du forvente andet af B.T.´s læsere
Skift regeringen ud
Af: Helle Bay, Torsdag den 1. december 2011, 12:18
Skift regeringen ude undtagen stats- og socialministeren, som måske arbejder på at ophæve forældelsesfristen for incestforbrydelser.
Helle Bay
SF og S´s tomme ord
Af: Hansen, Torsdag den 1. december 2011, 12:17
Igen og igen har der været talt om, hvor forfærdeligt nogen har det. Der er pisket en stemning op med ord.
SF og S har alle talt Carinas og mange ardre lignendes sag igen og igen, og hvor dårligt den tidligere regering har gjort det for disse. Det var disse fattige personer, vi skulle tage hånd om. Hvor tit har vi ikke hørt det?
Der kom aldrig tal og ægte eksempler frem. Det kom der så nu.
Og uha, uha.
DE RØDE KAPITALISTER
Af: Kisser, Torsdag den 1. december 2011, 12:16
Det er DE RØDE KAPITALISTER, der regerer os!
Kapitalister undertrykker som bekendt det arbejdende folk!
Er der én ærlig arbejder blandt de røde? måske lige henrik Dam, og han er afrettet.
Ellers er de alle kapitalister og akademikere.
De profilerer sig på at give penge til godhedsindustrien - ulandene og bevidst arbejdssky elementer.
Danmarks arbejdende folk betaler gildet!
Jeg håber virkelig, der er nogle vælgere, der fortryder!!!!
uhadada onkel joachim
Af: ia hein, Torsdag den 1. december 2011, 12:15
kære venner og fjender ta lige og trække vejret man har svinet den ny regering til lige fra dag 1 og hvorfor har man det skuffet over valgnederlaget ? eller bange for at den nye regering vil kunne gørre det bedre hen af vejen så man kørre efter parolen det bedste forsvar er angreb uhadada vko har haft 10år og ssfr har haft 10uger men alle problemer er åbenbart opstået i de sidste 10uger uhadada og at jbo brækker sig må han jo tænke på hvad det er at han putter i munden men carina er da ikke fattig hun priotere barre sin økonomi forkert og det er hun jo ikke den eneste der gør ingen nævnt ingen glemt jov øzlem lod sig rive med uhadada men selv den bedst svømmer kan drukne men kan fortælle at 16.000 om månedener hvad de fleste postbude og postarbejder har udbetalt efter skat uhadada
kan Helle T klare presset
Af: birthe,, Torsdag den 1. december 2011, 12:11
Ole Sohn må gnide sig i hænderne
at det ikke er ham der skrives om,
og Helle T med hendes skat
fattie i dk
Hvad bliver det næste, der kommer frem.
Kørt af sporet???
Af: SBO, Torsdag den 1. december 2011, 12:08
Ja det er rigtigt at lystløgneren Søvndal forsøger at køre debatten on fattige i Danmark af sporet, men sandheden er meget værre.
95 % af alle enlige mødre på Kontanthjælp har en kæreste boende og han/hun bidrager også til husholdningen men har naturligvis en dækadresse, da Kontanthjælpen jo bliver nedsat lidt hvis man har en forsørger boende.
Helt ærligt vi kender allesammen nogen der lever på den måde.
Klassekampen
Af: Jan, Torsdag den 1. december 2011, 11:58
Hverken Enhedslisten eller SF er arbejderpartier. Klassefjenden er folk der arbejder.
Turkeys don't vote for Christmas
Af: Bent Larsen, Torsdag den 1. december 2011, 11:52
De røde elsker at bruge andre folks penge. Er der ikke nok, lader de skatter og afgifter hagle ned over befolkningen og danske virksomheder. Det arbejdende folk er i mindretal, så "Turkeys don't vote for Christmas"
endnu mere af sporet med de radikale
Af: marianne, Torsdag den 1. december 2011, 11:48
marianne jelved medgir det et problem at man på kontanthjælp kan få lige så meget -eller mere som de lavstlønnet - i arbejde.
hun medgør osse at det et problem dette kan blive større når loftet fjernes -
og ved forspørgsel på hvad man kan gøre ved det - svarer hun
vi laver en gulerod så det kan betale sig for dem at arbejde...
det betyder altså at den familie på kontanthjælp som stiger til nytår grundet loftet osse skal have endnu en sjat oven i hatten....
min datter tjener 11000 for at stå i forretning 37 timer - og det eneste hun har fået lovning på er skatter og afgifter -
og ikke nok med det - men enhedslisten udtaler i går at man kunne sagtens tænke sig at kigge på om kontanthjælpen er høj nok
til S SF R OG E
HVAD LAND KOMMER I FRA?????
Prøv og vend den om.
Af: David Lindén, Torsdag den 1. december 2011, 12:14
Prøv og vend den om. Måske er det din datters arbejdsgiver der giver hende for lidt i løn, har du tænkt på det? Har du tænkt over at grunden til at vi i dag får mindre og mindre i løn er et direkte resultat af en økonomiorienteret neoliberalistisk strategi der underminerer jobsikkerheden på arbejdsmarkedet, så vi, herunder din datter accepterer så lave lønninger? Nej vel?
Det skyldes, undskyld jeg siger det, at både din og hovedparten af alle der skriver indlæg her, har glemt eller vælger at lukke øjnene for hvad skatter og afgifter egentlig går til. Nemlig børnehaver, ældrepleje, sygehuse, et ikke korrupt og ordentligt politi, et ikke korrupt retsvæsen osv osv. og ja også til horrible lønninger til de politikkere der sidder på Kristiansborg.
Det er en forsvindene lille del af hele dette buget der går til sociale ydelser.
dr. lecter
Af: dr. lecter, Torsdag den 1. december 2011, 12:46
Kære David, den her "Måske er det din datters arbejdsgiver der giver hende for lidt i løn" er så patetisk dum at man slet ikke behøver at besvare til dig.
Den sætning ville lyde som rigtigt sjov vits, hvis situationen var ikke så tragisk.
Du mener måske
Af: David Lindén, Torsdag den 1. december 2011, 13:13
Kære øhh dr. lecter. Du mener måske 11000 er meget?
Ja altså det gør jeg ikke, og at du vælger at reducere min kommentar til noget du mener er så "patetisk dumt", at "man slet ikke behøver at besvare til dig" vidner ikke alene om dine grammatiske mangler, men også om din manglende evne til at se det selvmodsigende i din påstand eftersom du jo netop svarer på min kommentar uden yderligere at komme med belæg for din påstand, hvilket er for at sige det mildt, en oxymoron af dimensioner der ikke behøver mere opmærksomhed fra min side.
dr. lecter
Af: dr. lecter, Torsdag den 1. december 2011, 14:31
Kære øhhh david, min grammatiske mangel har en simpel forklaring - jeg er ikke dansker (bare en ingeniør, som betaler +50% i skat), men din dumhed har ikke. :)
jeg kommer fra en ex-kommunistisk land og ved maget mere end dig om mislykkede eksperimenter.
Ja, 11k DKK e for meget hvis man ikke arbejder (i 20 år!!) og for lidt hvis man gør.
Hvis du kan ikke selv se problemen, så kan jeg ikke hjælpe dig.
Carpe diem eller måske "Rød front!"! The choice is yours!
Jamen?
Af: David, Torsdag den 1. december 2011, 17:49
Jamen det jo netop det jeg siger, 11.000kr for at arbejde i 37 timer om ugen er sgu da alt for lidt! Det er jo netop det der er min pointe? Og mislykkede eksperimenter er nok af, bare se hvad det frie markeds lyksaligheder har ført med sig af økonomisk krise, tvangsauktioner, øget arbejdsløshed og hvad ved jeg. Kommunismen er død ja, men det alle ismerne sgu da, liberalisme, socialisme, konservatisme og feudalisme for den sags skyld eksisterer jo ikke længere, kun i blege afskygninger. Alt er efterhånden reduceret til økonomisk nyttetænkning. Noget jeg i hvert fald har svært ved at identificere mig med. Måske er den nye ideologi slet og ret økonomisme? Så jo da jeg kan godt se problemet kan du?
dr. lecter
Af: dr. lecter, Torsdag den 1. december 2011, 14:36
p.s.
citat: "Samfundet bruger 314 milliarder kroner og 37,4 procent af alle skatteindtægter på social hjælp hvert år."