Pornogrossist må gerne være sponsor i FC København, men han må ikke skilte med det.

FC København har revet den bandereklame-kontrakt over, som klubben netop havde indgået med pornogrossist Barny Nygaard.

Af hensyn til hovedsponsoren Carlsberg, forklarer Flemming Østergaard. Barny Nygaard kalder det derimod dobbeltmoral.

»Jeg har afblæst kontrakten. Jeg orker ikke at køre sådan en sag frem og tilbage i pressen,« siger Flemming Østergaard, bestyrelsesformand for Parken, og sukker.

»Det er kontraktbrud,« raser Barny Nygaard, der allerede har fremstillet reklameskiltene, som fra nytår diskret skulle referere til BN Agenturs hjemmeside.

Klar til kompensation
Østergaard ved godt, at han bryder en aftale og er derfor klar til at kompensere BN Agenturs udgifter, men siger, at beslutningen er taget på baggrund af Nygaards udtalelser til Politiken.

Her blev både Østergaard og pornogrossisten bedt om at forsvare det moralske i aftalen, og Nygaard påpegede i den sammenhæng, at porno er sundere end de alkoholprodukter som FCKs hovedsponsor, Carlsberg, sælger.

En sammenligning som faldt både Østergaard og Carlsbergs marketingdirektør for brystet.

»Jeg kan godt forstå, at Flemming Østergaard har reageret, som han har gjort, men det er altså ikke noget, vi har bedt om. Vi bestemmer ikke i FCK,« siger Ken Andersen fra Carlsberg.

»Det er dobbeltmoral, at man kan reklamere for alkohol, men ikke for film, der bare viser folk, som elsker hinanden,« siger Barny Nygaard, der mener, at Østergaard bruger udtalelserne om alkohol og sex som smutvej, fordi samarbejdet nu er kommet offentligt frem.

Pornogrossisten har siden august haft en mindre sponsoraftale med FCK. Den giver BN Agentur VIP-billetter til kampene og får firmanavnet i kampprogrammerne, men med så små bogstaver, at ingen har bemærket det.

»Den aftale fortsætter naturligvis,« lover Flemming Østergaard.

Han må altså godt sponsere klubben, men en bandereklame er for synlig?

»Ja, du giver selv svaret,« siger Flemming Østergaard.

chh@bt.dk

Andre læser også