Datingapps, der i årevis har defineret datingmarkedet, er nu blevet ramt af modvind. 

For flere og flere brugere melder, at de er trætte af den moderne datingkultur og af at swipe sig igennem kærligheden. Og det har nu tilsyneladende fået flere til at vinke farvel til de populære apps. 

Det skriver norske Børsen Dagbladet.

Karima Ben Abdelmalek, der er administrerende direktør for den internationale datingapp Happn, istemmer, at datingindustrien er blevet en mere udfordrende branche at navigere i. 

Det skyldes, at brugerne er ramt af en datingtræthed og ønsker at bruge deres telefoner mindre. 

Efter at have fået den kolde skulder fra virksomhedens amerikanske og europæiske marked, vil Happn i stedet gå efter en opkøbsaftale med den kinesiske tech-gigant Hello Group, der satser på de asiatiske markeder. 

»Online dating er blevet en moden branche. Efter pandemien har der været store forandringer, og nu er branchen nødt til at handle og genopfinde sig selv,« fortalte Abdelmalek om beslutningen til Financial Times.

Det er ikke kun Happn, der mærker krisen. Datinggiganterne Tinder og Bumble har også mistet henholdsvis ti og fem procent af deres brugere det seneste år.