Det stikker helt af hos Apollo for tiden.
Og det er ikke en tilfældighed, hvis man spørger rejsearrangøren.
20 procent lyder stigningen i antal nye charterrejsende på.
Det er ikke set, siden coronapandemien sluttede.
Hos Apollo er de ikke i tvivl, melder de i en pressemeddelelse.
De urolige tider i verden får folk til at vælge det velkendte:
Den gode, gamle charterrejse. Feriernes Volvo.
Man ved, hvad man får, rejsen er driftssikker, og tingene kører.
»Der er næsten ikke noget, der kan dæmpe danskernes rejselyst. Men det, vi ser meget tydeligt, er, at vi i usikre tider bevidst træffer sikrere valg,« siger salgsdirektør Glenn Bisgaard og fortsætter:
»Vi er ikke helt så impulsive, og vi passer ekstra godt på både vores økonomi og vores familie. Det påvirker naturligvis også vores rejsevalg,« siger Apollo-bossen.
Den mest populære destination er en charterklassiker, som byder på tzatziki og moussaka i læssevis.
Og det overrasker på ingen måde Glen Bisgaard, at Grækenland topper listen:
»Pandemien er måske nok forbi og glemt, men vi befinder os i en tid præget af mange andre store uroligheder – klimatiske, politiske og økonomiske.«
»Jeg har derfor fuld forståelse for det øgede behov for stabilitet og sikkerhed, og at flere vælger charter og kendte rejsemål,« siger Glen Bisgaard.