____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Han er 44 år og har brugt det sidste halvandet år på at tage pilotcertifikat, så han kan træne og være klar til den lange flyvetur fra Paris til New York i juni 2015.

Navnet er Raphaël Dinelli, og han planlægger at krydse Atlanterhavet i et fly, der udelukkende flyver på energi produceret af algeolie og solkraft. 

Til at starte med overvejede Raphaël Dinelli og hans hold at lade batterier drive flyet, men de fandt frem til, at batterier til en flyvetur på cirka 50 timer ville veje alt for meget. Efter det overvejede de at bruge hydrogen, men de blev enige om, at det ville gøre flyet til en "flyvende bombe". I videoen ovenover kan du se den forureningsfrie løsning, som holdet endte med at vælge.

- Flyet bliver det første fly, der ikke efterlader noget klimaaftryk, til at krydse Atlanterhavet, hvis det lykkedes mig, siger Raphaël Dinelli til den franske avis Le Figaro.

Han mener, at hans eksempel viser luftfartsbranchen, at de burde stræbe mod at bruge andre teknologier, der mindsker forureningen.

- Jeg ved godt, at Airbus ikke begynder at flyve med solcellepaneler og algeolie i morgen, men det her er det lille skridt på vejen, siger han til Le Figaro.

Raphaël Dinellis store forbillede er amerikaneren Charles Lindbergh, hvis store passion var innovation og ekstreme udfordringer i luften. Den amerikanske flypioner var den første til at krydse Atlanten med fly i 1927. Nu vil franskmanden også være den første - i et forureningsfrit fly.