Torsdag kom det frem, at Peter Frödins Hansi Hinterseer-inspirerede figur, Franzi25, er blevet lagt i graven.

Til mediet Markedsføring berettede Anders Mørup, der er CMO hos spiludbyderen 25 syv, at det var grundet uoverensstemmelser for den fremtidige retning for karakteren.

Dette bekræftede Peter Frödin over for B.T., da han mødte op på den røde løber forud for årets Robert-prisuddeling.

»De ville gerne tage det et andet sted hen, og det synes jeg ikke. Sådan var det bare,« lød det fra den folkekære skuespiller og tilføjede:

»Jeg syntes ikke, det var en god idé, og det syntes de, så holdt vi op med det. Så det er så fint.«

Peter Frödin kunne desuden forsikre om, at forløbet har været »ret udramatisk«, og at »alle er gode venner« trods uoverensstemmelserne.

Franzi25-kampagnerne så dagens lys første gang i 2019.

Hos 25 syv, som har Bet 25, Rød 25 og Derby 25 under sig, tager bureauet Boye & Spellerberg over som kreativ bureaupartner og erstatter altså Wibroe, Duckert og Partners, der i otte har stået ved det kreative ror – og bag Franzi25-figuren.