Messi, Neymar og Blatter forsøger sig alle på japansk i ny video, som skal promovere VM for klubhold.

Med et farverigt halstørklæde og på kækt japansk forsøger verdens bedste fodboldspiller Lionel Messi at charme sig ind på den japanske befolkning i en reklame for VM for klubhold, FIFA Club World Cup.

Turneringen har aldrig for alvor vundet publikums gunst og trækker kun beskedne seertal sammenlignet med eksempelvis Champions League. Den spilles i år i Japan og FIFA forsøger at sælge turneringen med profiler som Messi og det brasilianske supertalent Neymar, samt FIFA præsident Sepp Blatter, der alle forsøger sig med at tale japansk i en ny promotionsvideo, som er blevet lagt ud på Youtube.

FIFA Club World Cup er turneringen, hvor alle de regionale mestre fra Europa, Syd-, og Nordamerika, Asien, Afrika og Oceanien. Den erstattede i 2005 den Interkontinelle Cup mellem de forsvarende klubmestre fra Europa og Sydamerika. Selvom turneringen er blevet udvidet med hold fra resten af verden, er det fortsat kun de europæiske og sydamerikanske hold, som dominerer turneringen.

Turneringen spilles fra den 8.-18. december i år, og Barcelona er på forhånd udråbt til storfavorit til at genvinde titlen, som de sikrede sig tilbage i deres drømmesæson i 2008-2009